Full version: Rosenknoppspelargoner
Ålgryte
Jag tycker att Appleblossom pelargonen är jättefin med sina flerfärgade blommor wub.gif

De 2 plantor jag köpte för några år sedan har gett mig många sticklingar men i år är det ingen av dem som blommar! Någon tipsade att man ska ta sticklingar på hösten för att få dem att blomma till sommaren. Trots detta blommar ingen av mina rosenknoppar i år - vare sig sticklingar eller moderplantorna.
Har ingen erfarenhet av att de är svåra att få i blom och undrar vad jag kan göra för att få igång dem?

Är rosenknoppar mer svårskötta än zonaler?
Jultorpet
Jag tycker inte att rosenknoppspelargoner är svårare än andra pellisar men jag har också haft svårt att få just 'Aplpleblossom' att blomma och även en rosa rosenknopp brukar vara lite svårflörtad, den vanliga röda däremot brukar blomma lätt. Nu när jag har dom i ett stort växthus blommar alla mycket bra, tror dom vill ha mycket värme och ljus och så bra jord förstås, näring och lagom med vatten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon