Full version: Identifieringshjälp
mojan
Vad heter denna växt?
(Kanske det är någon son har den och vill dela med sig?)

[attachment=63689:2011_08_...16.26.59.jpg]
Camelian
Jag tycker att det ser ut som Kaukasisk förgätmigej (Brunnera macrophylla).
mojan
Är det det?! unsure.gif
Den har jag haft men då med enfärgade blad, detta måste vara en variegerad variant.
(Någon som har och vill byta mot något jag har?)
Jultorpet
Brunnera macrophylla 'Jack Frost' troligen, den har sådana blad. Jag har den men inte mer än jag vill ha kvar själv.
Peztis
Trodde det var rosenplister.... men lite hjälp av Google visar att de faktiskt är förvillande lika - i alla fall på bild.
Jultorpet
CITAT (Peztis @ 05-08-2011, 22:37) *
Trodde det var rosenplister.... men lite hjälp av Google visar att de faktiskt är förvillande lika - i alla fall på bild.

Ja, det är nog bara på bild i så fall för inte är de lika här hemma hos mig i alla fall. Kanske lite samma färger men brunnerans blad är mycket större och växer inte på stänglar som plistret gör.
kerstin z5-6
Ja det är Jack frost" Brunnera M.Finns många varianter tex brunnera macrophylla looking glass,med helt silvermarmorerade blad,Kings ransom med gulvariegerade kanter mfl.De förökar sig mkt långsamt på plats och är sällan en överskottsväxt.
mojan
Ok. Jag kanske träffar på den i någon butik. Tack för identifikationen. biggrin.gif
hs04290
Hej! Jag har några småplantor om du har ngt annat spännande?? Frö till svart pionvallmo? Un liten stickling av Heuchera "Midnight velvet"!!!? Annat?
Helena
mojan
PM:ar dig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon