Full version: Inomhusodling
JoeBlack
Hej!

Har precis fått upp ögonen för det här med odling, men har inte så mycket trädgård till hands att odla på.
Därför kom jag på tanken att odla lite smått och gott (tomater, morötter, sallad etc. etc.) inomhus. Jag har tänkt mig någon form av bord med krukor på där man kan odla sina grödor.
Frågan jag nu ställer mig är: kommer det att fungera?
Behöver man kanske någon extra belysning? Vilken är optimal temperatur? Kommer det att börja lukta konstigt? Eller finns det andra problem/biverkningar med att ha en liten inneodling?
Som ni märker är jag ganska grön (oerfaren, har alltså inte gröna fingrar wink.gif). Därför frågar jag er om synpunkter, idéer, tips och råd smile.gif
Tack på förhand!
RB9310
Jag har inte gröna fingrar (men jag hoppas få)Det går alldeles utmärkt att odla inomhus. Mitt tips är att du läser igenom tråden 2011 års chilitråd, Allt om odlingen 2011
*Stintan*
Du kanske skulle kolla om det finns kolonilotter att hyra på din ort smile.gif
skånepåg
Det mesta går att odla inomhus men du behöver stor plats får allt det, enstaka grödor går ju men större skala får man tänka om, men morötter och sallad kan du ju ha i små lådor eller krukor och tomater i typ spannar, men ljus räcker det ju med lysrör, billigt och bra för det mesta ^^
JoeBlack
Okej, det är inga jättemängder jag tänker odla, mest för att det är kul liksom smile.gif
Men om man nu ska ha lysrör eller någon annan belysning, hur många timmar per dygn ska de vara tända? Är det typ lika lång tid som det är ljust ute eller ska man ha de på 24/7?
Anja Danmark
Det er der allerede skrevet rigtigt meget om her på Odla - prøv søgefunktionen, så finder du en masse idéer!

Mvh
Anja

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon