Äntligen har regnmolnen hittat Stockholmsområdet
Det var då i sista stund, mycket har senaste dagarna sett ut som "snart dör jag", både i trädgården och ute i naturen.
Och som tur är i alla fall här så kom det först fint regn på förmiddagen innan det börjar regna mer rejält.
Verkar till och med som fåglarna är glada åt regnet.
Helén
merlin68
07-08-2011, 17:22
Här i Roslagen har det regnat hela dagen. Regnet har bildat stora pölar och dammen håller på att svämma över...Änligen regn säger jag också

Björkarna häromkring har fullt med gula blad efter den långa torkan och gräsmattan har lämnat in för länge sedan...öken så lång ögat når...
Gunilla T
07-08-2011, 17:30
Jag säger detsamma - äntligen regn! Vilken torka det varit hela våren och sommaren, idag fick vi i alla fall 20 mm men det är så dags nu.
lavendelgården
07-08-2011, 18:38
Och här regnar det mest hela tiden. Dammarna har svämmat över för länge sen och gräsklippet korvar sig!!
Fröer blir det nog magert med - frökapslarna verkar ha ruttnat på många växter. Det är verkligen orättvist.
Men till sist jämnar det väl ut sig - eller......
Njut av regnet o ha det gott
Åsa
Huggorm
07-08-2011, 19:25
Kan vi inte byta resten av sommaren nu då, så kan ni få överta vårt västsvenska eviga regnande, Och vi kan få lite sol?
kerstin z5-6
07-08-2011, 19:44
haft 4 dagar nu med regn efter 5 veckor s sol..jag e redan less på det:)
JA! Äntligen regnar det!
Det kom 50 mm nu under dagen och precis nu så är det becksvarta regnmoln på gång in!
Men sedan vill jag ha sol igen.
Tänk om det kunde vara så att solen sken under dagarna och regnet kom på natten!
Jag menar, man kan ju få önska sig...
Huggorm
08-08-2011, 17:27
CITAT (Peztis @ 07-08-2011, 20:57)

Tänk om det kunde vara så att solen sken under dagarna och regnet kom på natten!
Jag menar, man kan ju få önska sig...
Eller åtminstone regn under veckorna och uppehåll på helgen, om nu inte 2 fina dagar av 7 är för mycket begärt
andersen
08-08-2011, 17:46
Ja har varit en torr sommar i Stockholmsomr, var ut till Gustavsberg i lördags och många träd och buskar hadde bladen börjat att gulna på pga torkan. Så rengnet som föll var längtat, hoppas att det kommer mera för svampens skull.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.