Har skrivit samma inlägg under Småprat men tar det även här:
Det började i onsdags. Det kändes som om jag hade en finne på ryggen och jag kliade lite. Sen i torsdags var jag illröd, svullen och varm. Min man säger att man kan steka ett ägg på ryggen, så het är jag. Märket var då stort som en hel manshand och är det fortfarande. Och det kliar och spänner. Jag sover jättedåligt om nätterna. Varje gång jag rör mig eller vänder på mig så vaknar jag för att det gör ont. Verkar vara ett insektsbett som jag fått en allergisk reaktion mot men jag har inte märkt av att jag har blivit stucken. Har varit på Apoteket och äter nu antihistamintabletter + baddar med Alsolgel och hydrokortisonsalva men det kliar lik förbannat och gör väldigt ont. Är irriterad i luftrören också och megatrött ...
Har någon haft en liknande reaktion av ett insektsbett? Hur lång tid har det dröjt i så fall innan det har lagt sig? Behövde ni gå till läkare och få antibiotika eller är det bara att avvakta?
Till saken hör att jag två veckor dessförinnan blev stucken av två bin. Ett stick på vardera arm. Fick en liten reaktion men inget större. Kan mitt stora utslag på ryggen möjligtvis vara en reaktion på bisticken - två veckor senare ...?