Full version: Terrordåden i Norge
Red Top
Om ni missade NRK:s dokumentär till minne av offren för terrordåden i Oslo och på Utøya på svt2 i går kväll, så går den i repris i kväll kl 23.45. Det är en stark, trovärdig och gripande sammanfattning av det ofattbara, som hände för drygt två veckor sedan.

Det vore inte fel att sända den igen och igen, som en påminnelse om att vi måste vara uppmärksamma och bekämpa extrema åsikter var än de kan dyka upp. Om ingen står upp och försvarar människors lika värde, kanske vi inom en snar framtid drabbas av likadana terrordåd i land efter land, där högerextremister och kristna fundamentalister får odla sitt hat utan att någon reagerar och sätter stopp.

Om du inte har möjlighet att se den på TV, finns den på svt play.

Terrordåden i Norge
Aqvakul
Tack för tipset - känns som något man absolut måste se...
ninnisky
Såg den igår. Otroligt stark och gripande. Ofattbart att något sådant kan hända!
Klint
Såg den också igår mycket bra rekommenderas att man sätter sej ner och verkligen tittar En mycker stark dokumentär, trots allt finns en framtidstro
Huggorm
Imponerande av dem att få ihop en bra dokumentär på snabbt. Sånt brukar ju komma efter ett år.
Överbölingen
En fruktansvärd händelse. Mina tankar går ofta till mina norska vänner. Så ofattbart meningslöst och ogrundat.
Rihane
Finns en på TLC också. Den från NRK är mer hoppingivande.

"Om en människa kan känna så mycket hat, hur mycket kärlek kan då inte vi känna tillsammans"---Överlevande tjej från Utöya
Aqvakul
Stark dokumentär! Mkt hade jag sett tidigare, men bra sammanfattat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon