issa.83
Så här ser min klematis ut som jag planterade i år. Ser inga larver/kryp eller nånting på den men nånting har ju drabbat den uppenbarligen. Bladen är lite tuggade på här och vra men det är mest knopp och blommor som är fyllda med håll eller helt uppätna i princip
Vad är det och vad ska jag göra?

Det stod att det var en Mrs. Cholmondeley men när jag googlar på namnet så är det knappt att färgen ens stämmer överens med min stackars söndertuggade planta...Är det kanske bara just för att den är så hårt åtgången som blommorna ser så annorlunda ut?
Bassam
Hej

söndertuggade betyder att några insekter som jobba på natten och försvann på dagen, den attackerade din växt, så det är bra att du använder bekämpning medel eller försöka plocka dem .

H.Bassam
Finn Klematis
Hej!

Din Blekkitny Aniol (Blue Angel) är skadad av tvestjärtar.

Finn
issa.83
CITAT (Finn Klematis @ 11-08-2011, 17:42) *
Hej!

Din Blekkitny Aniol (Blue Angel) är skadad av tvestjärtar.

Finn

Aha så den var alltså felmärkt?Det är ingen Mrs. Cholmondeley? Vad ska jag göra åt tvekstjärtsinvasionen då? Eller ska man bara hoppas på att det inte blir så illa nästa år?
Tycker det är så tråkigt att den ser så sliten och tufsig ut..sad.gif
Kajsa
Prova en fuktig rulle av wellpapp och stoppa in den i klematisen på kvällen så kryper dom in i fällan !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon