Full version: Dåligt potatisår?
Kolmårdstrollet
Hej!

Min potatisskörd är så dålig iår... Även min kompis 15 mil bort har fått dåligt med potatis. Hur är det med er? Är det bara våra land som inte ville i år? Vad kan problemet annars vara?

confused.gif
Taraxacum
CITAT (Kolmårdstrollet @ 08-08-2011, 17:58) *
Hej!

Min potatisskörd är så dålig iår... Även min kompis 15 mil bort har fått dåligt med potatis. Hur är det med er? Är det bara våra land som inte ville i år? Vad kan problemet annars vara?

confused.gif

Jag odlar i pallkrage i Uppland. Jag vattnade en del i början av säsongen. Sorter? minns ej, en låda med gourmetpotatis, Amadine, blå Kongo och två till. Ovanligt fina potatisar hos mig i år.

Kan det vara olika i landsändar?
andersen
CITAT (Kolmårdstrollet @ 08-08-2011, 17:58) *
Hej!

confused.gif

Jag har vattnat potatisen i år och det brukar jag inte göra, men det var nog tur, för dom som inte gjorde det på odlingsomr fick sämre än vad dom brukar, det har varit en ganska torr sommar.
GudrunS
Min odling ligger i Gästrikland. Jag odlar 6-7 olika sorter. Hittills har jag tagit upp Asterix och Princess samt lite Maris Bard. Här tycks vädret ha varit perfekt för potatis. Alla sorter som vi hittills skördat har varit ovanligt stora och fina och väldigt många. För att slippa bladmögel odlar jag bara tidiga sorter.
Garden bliss
Jag bor i Halland. Min pappa har fått jättedålig skörd i år, blasten vissnade tidigt. Han har flera olika sorter. Vi har odlat Amandine, Marine, Cherie och Josephine och i pallkragar och fått jättebra resultat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon