Stalis
Någon som kan tipsa om en trevlig plantskola runt Malmö eller Lund? Jag är på jakt efter buskar eller ett litet träd men vet inte riktigt vart jag ska åka. Flera plantskolor runtomkring verkar ha blivit uppköpta av Plantagen. Provade Skåneplantor och Tirups örtagård i går men hittade inte något som kändes inspirerande.
johanlotta
En gammal favorit är Öspab. Dom är nog inte uppköpta av någon större kedja.
Philsväg
Lund södra
Tel: 046-151212

Söker du krukor till bra priser och ovanliga former så är det rätt ställe. Har även en jättefin och välorganiserad utemarknad. Dom har ibland jätteovanliga träd. Enda stället jag sett en livs levande Wollemia till salu!
Hoppas du hittar dit
/Johan
kangas
Tilia Trädgård utanför Hörby är en liten men jättefin plantskola som drivs av en hortonom. Hon har hemsida med sortimentslistor.
Stalis
Tack för tipsen! Jag hittade en gammal tråd med tips på Flyinge plantshop som såg trevligt ut också.
Gröna mormor
Flyinge Plantshop rekommenderas varmt, sen har vi Trädgårdshandeln i Limhamn med duktiga tjejer och Löddeköpinge Plantskola som också har bra utbud och duktig personal.
lavendelgården
Jag kan också, rekommendera Tilia trädgård - mycket välskött även så här års- vilket man inte kan säga om vissa större plantskolor. Intressant växtsortiment och stor kunskap. Jag har köpt en del roliga träd och andra ovanliga växter till bra pris där. www.tiliatradgard.net tel 0732-412234
Har köpt t.ex svartbjörk, ödesträd och silverpäron av henne.

Annars - om man vill ha ett lite annorlunda träd - kan man när man ändå är i närheten kontakta Linders Plantskola - där finns många ovanliga träd o buskar - och han kan verkligen sina saker. www.lindersplantskola.se Tel 0733-518716. Ring före så ni vet att han är hemma. Har köpt bl.a. Guttaperkaträd, sibiriskt korkträd och kejsarträd hos honom.

Välkommen upp på Linderödsåsen, här finns fynd att göra.
Jag själv har väl inte så mycket att erbjuda just nu i form av träd o buskar - men kan väl gräva upp en silverpoppel om så önskas.....!!!
Med hopp om att du hittar vad du söker
Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon