Full version: Förankra paviljong
Krolliljan
Är nu en lycklig ägare av en paviljong från Clas Ohlson.
[attachment=63877:paviljong.jpg]
Återstår motering och sen funderar jag på förankring.
Det medföljer några "tältpinnar".
Kan det verkligen hålla för hård blåst?
Finns det någon här som har tips på förankring annars?
Den ska stå i gräset runt en rund stenlagd uteplats.
EKLO
De jag känner som har liknande paviljonger jag ställt dem på trädäck och där skruvat fast den. Har man inte den möjligheten blir det nog lurigare, tänker mig en massa linor till fasta ställen?
malcolm
Gräv gropar där fötterna hamnar och fyll med betong som du sedan kan bulta fast paviljongen i.
*Stintan*
Eller slå ner lämpliga jordankare att fästa paviljongen i.
Krolliljan
Tack för era svar. Jag får fundera. Jag vill inte gärna slå i stolpar i plintar och "fördärva" utseendet så era förslag är bra.
Klint
Ja du kanske redan fixat det annars kom jag att tänka på sådana där skuvar som man har till hundar,borde funka

http://speedieshop.se/index.php?route=prod...p;product_id=76

Krolliljan
Tack snälla för tipset men vi har förankrat paviljongen.
Vi slog ner spetsade rundstavar vid fyra av "benen" som vi borrade fast i paviljongen och satte långa "U" av järn vid två. Det känns stabilt. Det blåste rejält häromdagen och det rörde inte sig ett dugg. Skönhetsmässigt tycker jag att det inte spelar någon roll att stolparna står där de gör. Jag har planterat vintertry vid två ben och ska ha en kaprifol vid den tredje och en clematis vid den fjärde. Känns viktigt att den är förankrad.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon