dxbtroll
Hejsan,
Jag har en garderobsblomma som jag delat i två (de hade separata rötter) så nu är de i varsin kruka. Mitt problem är att det verkar som om rötterna i båda plantorna nu försöker krypa upp ur jorden, ska de göra så?

Och så till mitt största problem med denna "lättskötta" växt; hur ofta ska man vattna?? Sparsamt kan ju betyda vad som helst beroende på vem man pratar med...

Snälla hjälp mig, jag har inga gröna fingrar alls!
Gröna mormor
Hittade det här när jag googlade:

http://www.odla.nu/artiklar/inne/krukvaxter/zamiakalla

Hoppas den är till hjälp.
dxbtroll
tack så mycket, det hjälpte faktiskt en del smile.gif
Sofiaf
Rötterna på mina garderobsblommor kom upp ur jorden när krukan vart för liten, då tog jag och delade den och planterade delen med de större stjälkarna i en större kruka.
Du har precis omplanterat dem så det jag kommer på att det kan bero på är att du kanske planterade dem för högt upp eller så tog du för små krukor?
Jag brukar vattna dem ungefär varannan vecka, nu på sommaren har det ibland blivit varje vecka, men de brukar bara få en skvätt, inte så att man vattnar igenom jorden.
Jag har haft dem i två år och än så länge lever och växer dem smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon