asali
Jag har odlat en massa tomat av olika sorter som är planterade ute längs husvägg. Nu har vissa börjat gulna rejält och först så trodde jag dom behövde med gödning så jag gödselvattnade med nässelvatten men de blir inte bättre utan bara sämre.
Nu funderar jag på om dom fått för mcke vatten helt enkelt, regnet kommer lättare åt längs ena sidan och de är där dom gulnat, jag har såklart hål i krukorna men de kanske inte är tillräckligt om de blir mycke vatten?
Kan jag i så fall rädda lite genom att ställa torrt ett tag? Frukt kommer de o de lilla jag än så länge skördat är bra men de blir bara mer o mer gula blad så jag är rädd att de håller på att dösad.gif
HelénE
Pröva att ställa dem torrare ett tag. Har det regnat mycket kan de blivit för blöta. Tomater gillar förvisso vatten, men det ska inte vara konstant jätteblött. Gör faktiskt inte nåt om det torkar ut lite mellan varven.

Helén
Anja Danmark
CITAT (HelénE @ 12-08-2011, 22:45) *
Pröva att ställa dem torrare ett tag. Har det regnat mycket kan de blivit för blöta. Tomater gillar förvisso vatten, men det ska inte vara konstant jätteblött. Gör faktiskt inte nåt om det torkar ut lite mellan varven.

Helén

De skal ikke have for meget vand - men hvis de får lov til at tørre mellem vandingerne, risikerer man griffelråd/pistillröta, som blandt andet kan opstå ved ujævn vanding, så det er ikke en god idé...

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon