Hej !
Jag undrar....ni som har koll på mässor, blir det någon stor mässa framöver i Göteborg eller Stockholm ? Sedan undrar jag om det blir någon mässa i Östergötland med kringliggande län ?
/KOJA72
Liten i jämförelse med Älvsjö- och Kista-mässan. Men den ligger i fina omgivningar.
Trädgårdsmässan vid Taxinge Slott, 2- 4 september
Edit: Lade till en länk
Eva i Skåne
13-08-2011, 12:07
Den stora trädgårdsfesten på Sofiero i Helsingborg 26-29augusti.
Ingen mässa och inte gränsande till Östergötland, men ett tips för andra som läser i tråden.
Där har jag varit flera gånger det kan jag verkligen rekommendera. Det finns allt man kan önska sig.
Tack för era tips ändå. Men fler tips tas tacksamt mot
ingrids
15-08-2011, 08:10
Blir nog svårt, i Sverige verkar de stora trädgårdsmässorna hållas vår/tidig sommar. Det var ett försök med en "skördemässa" eller nåt i augusti i Stockholm om jag minns rätt, men jag tror inte den slog igenom.
CITAT (fvd @ 13-08-2011, 22:48)

Där har jag varit flera gånger det kan jag verkligen rekommendera. Det finns allt man kan önska sig.
Ja det har jag också o kan verkligen hålla med! Så är det ju så vackra omgivningar också :-D
Sofiero: Ja, jag har i skrivande stund bestämt mig för att åka dit! Herregud vad kul! Jag åker över dagen bara, med bil. 20 mil enkel resa, höstens road-trip. Frågan är var man parkerar och så, kan tänka mig att det är mycket folk!
Hur är Trädgårdsmässan i Göteborg (Scandinavium) i jämförelse med Sofiero?
/Sara
KatteLatte
17-08-2011, 13:20
Blir väl ett Jättegrönt i Gamla Linköping framemot höstkanten. Ett tillfälle då det finns risk för att man köper på sig en hel del....
Eva i Skåne
17-08-2011, 13:47
CITAT (sarhe1 @ 17-08-2011, 13:32)

Sofiero: Ja, jag har i skrivande stund bestämt mig för att åka dit! Herregud vad kul! Jag åker över dagen bara, med bil. 20 mil enkel resa, höstens road-trip. Frågan är var man parkerar och så, kan tänka mig att det är mycket folk!
/Sara
Mycket folk ja och rörigt utanför, men det finns många p-platser och p-vakter som dirigerar dig så det brukar inte vara nåt större problem.
Finns det något som man borde se ute i Europa första veckan november tro?
Förekommer det någon form av trädgårds/odlingsaktivitet norrut i vårat land? Vet inte om det finns en existerande tråd men iaf jag skulle uppskatta en tråd med tips på mässor o dyl i hela Sverige.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.