ElisabetO
Jag har en Maria Cornelia och en Perle d' Azur som inte behagat visa livstecken förrän de senaste veckorna. Lite konstigt betr Maria Cornelia tycker jag eftersom den normalt sett är så pålitlig, den var förvisso sen förra året också men långt ifrån så sen som nu..... Frågan är, ska jag klippa tillbaka de rankor som nu växer upp för att bättra på rotsystemet eller ska jag låta dem vara?
Finn Klematis
CITAT (ElisabetO @ 14-08-2011, 00:09) *
Jag har en Maria Cornelia och en Perle d' Azur som inte behagat visa livstecken förrän de senaste veckorna. Lite konstigt betr Maria Cornelia tycker jag eftersom den normalt sett är så pålitlig, den var förvisso sen förra året också men långt ifrån så sen som nu..... Frågan är, ska jag klippa tillbaka de rankor som nu växer upp för att bättra på rotsystemet eller ska jag låta dem vara?

Hej!

Så här sent på året behöver Du inte klippa tillbaka.
Perle d´Azur har jag inte haft problem med.

Finn
cala98
Samma sak har hänt här med en Södertälje och en Jackmani. Jag trodde de dött för länge sen. Ska man supergödsla och vattna jättemycket till våren fast de inte visat sig?
Finn Klematis
Hej!

Gödsla normalt. När dom blir 1 m. höga, klipp ner dom till Ca 50 Cm.

Finn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon