mholsson
02-01-2003, 15:56
Hej
jag har uppdaterat min hemsida men många nyttiga recept för bekämpning av sjukdommar & ohyra.
Allt som man kan göra själv är ju bra så man inte behöver köpa.
http://home.tiscali.se/mholsson/Helena
mholsson
06-01-2003, 11:00
Hej
Jag har ett speciellt rum för mina pelargoner. Före jag fick mitt blomrum så var nog alla pelargoner utspridda runt hela huset.
Min man har lärt sej att det inte är någon ide han har lärt sej hantera min sjukdom för pelargoner *ha ha
Helena
Eva i Skåne
06-01-2003, 20:01
Vilken dröm, att ha ett helt blomrum

. Jag avundas dig. Vi har inte ens utrymme för ett ordentligt sovrum
/Eva
abborrmaster
06-01-2003, 21:04
nikotinblandning ja... Får väl börja sammla snus... Men med några tobaksplantor i trädgården så lär väl det kunna hjälpa en hel del eller?
Har precis beställt tobaksfrön i vilket fall...3
/simon
Åsa, mälardalen zon 2
06-01-2003, 23:06
En liten varning för nikotin som bekämpningsmedel det fanns en orsak till varför alla nikotinmedel för trädgårdsbruk blev förbjudna för många herrans år sedan. Nikotin är ganska giftigt och kan även tas upp av huden, det finns vänligare medel man kan använda som bekämpningsmedel som inte är lika hälsofarliga för personerna som använder dem.
Att medlena kommer från naturen innebär inte automatiskt att de är ofarliga.
Ingrid på Västkusten
07-01-2003, 07:31
Nej inte EN nikotinist till :-(( :-(( :-((
Släng inte skit på Roundup mfl bekäpningsmedel Ni som använder nikotin - det är 1000 ggr värre! Och förbjudet inom EU sedan ett bra tag tebaks!
Det var ju idel miljövänliga tips åsså detta mittialltihopa - f'låt men uppfattningen om nikotinets miljövänlighet ...... missuppfattningen skulle jag nog säga är så vida utbredd!!!
Varning alla som använder nikotin! Det finns någe som heter tobaksmosaikvirus som sprids via nikotinkontakt!
Alla medlemmar inom familjen Solanaceae kan drabbas...dessutom är nikotin asgiftigt för människor!!
Speciellt om man anvämder fimpar!!
Hälsar Ingrid
abborrmaster
07-01-2003, 08:55
hmmm... okej, jag kommer därmed inte att tvinga min växter att snusa...
Fast tobaksplantor kommer jag odla, har hört att det finns skadedjur på dem med, fast endel skadedjur lär väl hålla sej borta ifrån dem eller?
/Simon
mholsson
07-01-2003, 19:25
Hej
Jag la in lite recept på min hemsida eftersom jag har en lite skara pelargoner och som kan bli gansk dyrt om man ska köpa olika preparat.
Har man då billiga knep är det ju bara bra.
Jag ÄLSKAR att pröva olika hjälpmedel och jag kan tänka mej att min man har samma känsla när han går på Clas olssons eller någon bilaffär.
Jag hoppas någon att det finns fler som har glädje av dom
Helena
Tack,kollade recepten många spännande metoder . Kommer att testa när det blir dax. TACK TACK!
abborrmaster
07-02-2003, 12:15
men liite snus på jorden kan väl inte vara så farligt?
/Simon
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 07-01-2003, 07:31)
...dessutom är nikotin asgiftigt för människor!!
Speciellt om man anvämder fimpar!!
Nähäää, de´hade ja´ingen aaaning om!!!
...skrattar Betty som inte kunde hålla sej!!!
mholsson
07-02-2003, 17:06
Hej
Urlöjligt fast jag måste svara...
Inte fimpar utan nikotinet i fimparna.
Helena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.