Bettson
På ena husgaveln så har vi en vårrabatt. Vi planterar lökar varje höst och fyller på allt efter plånbok. Vi gjorde så i höstas också. Sedan utsattes rabatten för det här:

Vid branden av vårt hus så slet vi av fönsterrutorna till källaren ovanför rabatten. Det vällde ut rök, även en gul citronliknande rök som flöt som vatten neråt i jorden.

Sedan diverse kemikalier från brandkåren. Skrot, brandmaterial glas mm som skottades ut ur källaren.

Ovanpå alltihopa så har både brandgubbarna (tack och lov att de finns) och jag själv trampat runt som en skock elefanter.

Slutligen en ganska ovarsam städning av allt brandmaterial som var fastfruset i snön.

Tror ni det växer något efter det? Jajamensan, idag såg vi ett stånd med snödroppar och krokus och nåt annat vi inte kommer ihåg vad det är som sticker upp.

Om jag bara haft digitalkameran kvar så skulle jag tagit ett kort. Det ser så uppmuntrande ut så ni kan inte tro. Jag är nästan lite avundsjuk på blommorna som har sådan energi. tongue.gif
Zanna
Låter som en riktig pers för dina blommor och ändå kommer de igen! Det ger mig hopp om att få se några knoppar titta fram i min rabatt - när nu våren kommer, den är ännu täckt av ca 40 cm snö.

Låter otäckt med branden, klarade sig huset relativt oskatt eller var det mycket att reparera? Brand måste vara bland det otäckaste man kan vara med om.
Ewa L
Måste vara en trösterik känsla att se dem komma upp trots allt. wub.gif wub.gif wub.gif
smisse01
hej bettson
måste kännas skönt I all bedrövelse som branden orsakade att det fortfarande finns liv och hopp det bevisar väl om inte annat dina blommor rolleyes.gif

nisse
petrea
Hej!

Det är ju otroligt vilken kraft det ändå är i växter, fast vi kanske ibland tycker att de ser så ömtåliga ut!

Måste vara fint att se växterna spira wub.gif efter det hemska som hänt!

Låter fruktansvärt med brand i huset (min mardröm) ohmy.gif .
Hur gick det med resten av huset?
Hoppas det inte blev allt för illa... huh.gif rolleyes.gif

Mvh Petrea
Bettson
Jo det är ganska bra nu. Det tog nio veckor innan vi kunde flytta hem. Fast det känns inte som vi flyttat in ännu. Mera som att man flyttade hemifrån en gång i världen, Det fattas en massa saker.

Hela källaren är ok men bostadplanen luktar böckling fast de skall var sanerade. Vi har därför inte satt upp gardiner eller lagt in de rena tvättade mattorna. Vi håller på för fullt att reklamera saneringen men det är trögt. Vi borde kanske vägrat flytta hem. Saneringsfirman har fuskat och envis som en iller så tänker jag inte ge mig.

Slutsaneringen av vinden måste vänta till temperaturen gått upp och sedan är det fasaden som är kvar till sommaren.

Mycket har man lärt sig. Bland annat att försäkring inte är försäkring utan en förhandlingsrätt.
Jag håller fortfarande på att jobba ifatt oredan saneringsfirman ställde till med på firman. Det är bara att bita ihop och tugga i sig. Ju mera man jobbar desto fortare blir man klar. Men jag skall ha intagningstopp för nya kunder under sommaren. Känner faktiskt att jag behöver återhämta mig och vila lite också.

Men ack vad jag blev glad för blommorna.
smisse01
CITAT (Bettson @ 04-03-2004, 22:55)
Jo det är ganska bra nu. Det tog nio veckor innan vi kunde flytta hem. Fast det känns inte som vi flyttat in ännu. Mera som att man flyttade hemifrån en gång i världen, Det fattas en massa saker.

Hela källaren är ok men bostadplanen luktar böckling fast de skall var sanerade. Vi har därför inte satt upp gardiner eller lagt in de rena tvättade mattorna. Vi håller på för fullt att reklamera saneringen men det är trögt. Vi borde kanske vägrat flytta hem. Saneringsfirman har fuskat och envis som en iller så tänker jag inte ge mig.

Slutsaneringen av vinden måste vänta till temperaturen gått upp och sedan är det fasaden som är kvar till sommaren.

Mycket har man lärt sig. Bland annat att försäkring inte är försäkring utan en förhandlingsrätt.
Jag håller fortfarande på att jobba ifatt oredan saneringsfirman ställde till med på firman. Det är bara att bita ihop och tugga i sig. Ju mera man jobbar desto fortare blir man klar. Men jag skall ha intagningstopp för nya kunder under sommaren. Känner faktiskt att jag behöver återhämta mig och vila lite också.

Men ack vad jag blev glad för blommorna.

Hej igen

Förstår dig fullkomligt, hade brand i mitt eget hus en gång, bara i köket lyckligtsvis men var illa nog. Det är en förhandling som du säger men stå på dig.........du har betalat för det.

Hoppas du får ordning så småningom och att böcklinglukten försvinner, för min del var det saltsyrelukt på grund av plastmattor. Kan inte tänka mig att något är värre än det andra. Nog så illa när det händer och jag har full medkänsla för dig.

Kämpa på och ge inte upp.............skulle du mot förmodan få den tanken...........ta då ett varv och titta på dina blommar som vägrade envist att ge upp rolleyes.gif

Lycka till och ha en skön vår

nisse
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon