von sjön
15-08-2011, 21:07
Om man laddar foder/vatten automater så de räcker. Går de då att lämna dem en vecka? De är en tupp och tvåhönor (dvärgkoccin)
Meriona
15-08-2011, 21:26
Menar du helt utan tillsyn? Hoppas inte, både foder- och vattenautomater kan strejka, då måste du ha flera av var sort. Och om nån bli sjuk, ska de ligga där en hel vecka utan att få hjälp? Helknäppt att ens fundera på det, då är det knappast dina husdjur utan produktionsdito.
von sjön
15-08-2011, 21:29
De e klart jag stoppar in ett par av varje automat. De är ju enkla problem. Nä de var de andra jag undrade över. Vad kan hända på en vecka? Ganska mycket verkade de som. Vi får be grannen titta till dem.
Meriona
15-08-2011, 21:39
Oj då, det var lite syra i det svaret? Varför fråga om du inte vill ha andra svar än de du hoppas på? Inte så svårt att be grannen gå dit och kolla så att de lever varje dag. Grannen tycker kanske det är kul, rent av, det skulle jag tycka. Bor man på landet, som jag förmodar att du gör, så brukar man hjälpa varann.
von sjön
15-08-2011, 21:45
Ingen syra här inte! Alltid glad och trevlig
Vill gärna ha fler som tycker till
Whiskuchi
16-08-2011, 07:17
Aqvakul
16-08-2011, 07:38
Jag har haft samma ras som du, men en lite större flock. Jag skulle faktiskt aldrig drömt att lämna dem utan tillsyn mer än över dagen...
Myosotis
16-08-2011, 07:56
De bör ju ha tillsyn, säg till grannarna att de får ta äggen så tittar de säkert till hönsen frivilligt. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att många som tycker det är såå viktigt med tillsyn gladeligen köper ägg av plågade hönor i affären. Där de äggen kommer ifrån skiter man fullständigt i hur hönorna mår, men det syns inte på äggen så då märks det inte i samvetet. Jag tycker det är bättre att lämna hönsen i en vecka än att köpa koncentrationslägerägg!! Ännu bättre med tillsyn naturligtvis, det är väl olagligt dessutom att inte ha tillsyn. Jag hade en tupp en gång som lyckades fastna med foten i nätet och hängde upp och ner, ingen aning hur det gick till men eftersom jag var hemma behövde han inte hänga där länge och var inte skadad. Att något sådant händer är ytterst osannolikt, men när det händer kan det vara bra om djuret inte behöver plågas ihjäl.
von sjön
16-08-2011, 09:07
OK, då får vi hoppa över semestern eller fråga grannar eller goda vänner. Tack för Ert tycka till.
*Stintan*
16-08-2011, 09:40
Stänger du inte in hönsen på nätterna eller är de inne hela tiden? Själv skulle jag inte lämna mina husdjur ensamma utan daglig tillsyn.
Myosotis
16-08-2011, 10:28
CITAT (von sjön @ 16-08-2011, 10:07)

OK, då får vi hoppa över semestern eller fråga grannar eller goda vänner. Tack för Ert tycka till.
Synd att hoppa över semestern. Hoppas ni hittar någon!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.