Irene_L
Jag har ett dagis som granne och utanför dagisgården har det länge stått en rostig mattpiskställning. Den har jag gått och tittat på länge, länge. Idag tog jag mod till mig och gick och frågade om dom ville bli av med den och det ville dom. Dom hade tänkt att åka med det till soptippen men eftersom den var så otymplig och tung så hade det inte blivit av! Åhhh vad lycklig jag blev!
Sen när mannen kom hem från jobbet bar han och sonen hem den till våran trädgård:

[attachment=63993:mattpisk...ning_ram.jpg]

Ja nu undrar ni kanske vad man ska ha en sån till! Jo den ska bli en avdelare i trädgården.
Nu blev det ett härligt hörn att sitta och fika i. Den nedersta bilden är från andra sidan:

[attachment=63992:mattpisk..._parbild.jpg]

Åhh vad lycklig jag är nu.....Tänk att man kan bli så glad över en rostig mattpiskställning!!
Jag älskar rostiga saker!
Sen nästa år kommer jag sätta något som kommer att klättra i ställningen. Ja jag fundera lite mer på hur jag vill ha det!
Peztis
giggle.gif Du är allt bra påhittig du!
*Stintan*
Fiffigt och det blir säkert ursnyggt när du blir färdig med den installationen bravo.gif
mojan
Jättefint!
mamamaggan
Smart !

Och vilken tur du hade .
Blomstertanten
Åhhh, jag blir grön av avund!!! sleep.gif
Vilket fynd och så snyggt det blev 000.gif
Överbölingen
Grattis Irene!

Där mina föräldrar bodde i Västerås fanns en liknande piskställning. (Jag pluggade på Konstfack 57 – 62).
Alla somrar var jag på scoutläger, kurser, eller fjällen och fiskade. Många gånger när jag kom hem efter upp till 6 veckor med övernattning under bar himmel eller tält så blev piskställningen med en skiva min sovplats.
Vid ett tillfälle efter hemkomst så skulle kompisarna och jag spela bridge. Jag var tvungen att sätta mig på balkongen. Fick ingen luft inomhus.

Jag hyllar alla användningar av piskställningar.
malcolm
Se till att förankra den ordentligt i backen bara så den inte välter över något klättersuget barn.
Pius
Vilken himla bra idé, såna piskställningar fanns i bostadsområdet jag bodde i, i Stockholm. Är det nån som fortfarande piskar mattor kan man undra.

Pius
Gossen Ruda
Det var kanske dumt att jag sågade ner ett par gamla järngrindar som inte använts på åratal. Någon ruinromantiker hade kanske kunnat använda dem.biggrin.gif
KatteLatte
CITAT (Pius @ 18-08-2011, 11:41) *
Vilken himla bra idé, såna piskställningar fanns i bostadsområdet jag bodde i, i Stockholm. Är det nån som fortfarande piskar mattor kan man undra.

Pius

Jo, det har faktiskt hänt mig för inte så länge sen. I brist på piskställning så hängde jag dock upp den på målet på den lokala fotbollsplanen.

Som avdelare - ser ut som klippt och skuren för ändamålet!!!!
Whiskuchi
CITAT (Pius @ 18-08-2011, 11:41) *

Pius

Jajamen, jag har en (icke rostig) sådan mattställning och den används då och då tummenupp.gif
ingrid fuxwall
Har lika dan och den anväder jag, inte som rumsavskiljare utan till den en gång var avsedd för och det fungerar bra även om den är en smula rostig ; ))
Irene_L
Vad kul att ni gillade min idé!
Nu har det blivit en rabatt runt ställningen tack vare sonen och mannen! Nu fattas bara plantorna!

[attachment=64111:mattpisk...batt_ram.jpg]

En rostig plättlagg fick stå framför ställningen! Den ser ut som en blomma tycker jag! Till höger står en rostig låda. Det är en rök som vi fann under altanen!
lilla mamma
tummenupp.gif Går det att låta bli att tycka om en människa som verkligen vet vad en piskställning är till för..

hälsningar från en liten mamma som piskar mattor, dynor och annat piskbart på sin nästan helt igenomrostade piskställning som faktiskt är hyresvärdens
Krolliljan
Så påhittigt Irene_L. Det blir ju jättevackert. tummenupp.gif
evaisa
Helknasigt underbart!

Men var skall du piska mattorna då? ;-)
tepa
Hej Irene L !

Jag trodde du tänkte använda den till att piska mattor på, men jag trodde tydligen fel. Och inte tänker du göra något åt rosten heller...Men kul idé det där. Jag saknar skulle vilja ha något liknande att odla Klematis på...

Hälsn Tepa
tepa
Hej

Dethär är min Klematisställning, ett upp och nervänt träd med fyra grenar. Makens idé, han såg genast vad han kunde använda trädet till...Jag vill ju ha mera Klematis.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon