Full version: Skvätt i väg
Ingela_67
Har fått frön av Skvätt i väg...men ska jag lägga dem på jorden eller ska de täckas med jord? Hur länge tar det innan fröna gror?

Och hur sköter man om den som krukväxt?

// Ingela. rolleyes.gif
annchapanncha
Hejsan.

Min Skvättiväg sprider sig i andra krukor och då har man ju inte grävt ner dom, menom jag skall plantera en sådan, så lägger jag den en bit under jorden, den klara sig nog vilket man än gör, för det är en väldigt tålig växt.
Den växer fort.'

Sedan skall den väl ha lite vatten och kärlek i största allmänhet.

Min stora Skvättiväg står i ett soligt fönster och får vatten när den är torr i joden.

Ibland när det är alldeles tyst i huset, och kanske lite mörkt....så skvätter den iväg lite frön....knäpp, knäpp, låter det så man hajar till laugh.gif

...och tror att det spökar wub.gif

Lycka till, den är lite rolig...
Annchapanncha
Ingela_67
Tack för ditt snabba svar...då åker de ner under jord. Håller tummarna att de gror!!!!

// Ingela. smile.gif
annchapanncha
Jo bet laugh.gif laugh.gif

Annchapanncha
lolo
Kanske det går att klona skvätt i väg med andra krukväxter så de klarar sig lika bra? laugh.gif laugh.gif /Ann-Louise
Emser
Är det "Skvätt-i-väg" som i Kameuforbia? Så räcker det med att de läggs på jorden och vattnas för att öka jodkontakten! Kameuforbian hemma hos mig gror i varje kruka utan att jag har nåt med saken att göra...nästan som maskros... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon