|
Va roligt att det ska bli ett litet kunga barn Mars 2012 det behöver Sverige,hovets hemsida kraschade av nyheten.Hoppas det går bra för Victoria och Daniel.
Aqvakul
17-08-2011, 21:10
trevligt för föräldrarna naturligtvis..
CITAT (Vippan @ 17-08-2011, 21:50)  Va roligt att det ska bli ett litet kunga barn Mars 2012 det behöver Sverige,hovets hemsida kraschade av nyheten.Hoppas det går bra för Victoria och Daniel. Visserligen väldigt kul för Victoria och Daniel men inte behöver väl Sverige en mun till som tuggar skattepengar? Den där ungen kommer att leva på bidrag i många år innan den börjar göra rätt för sej...
Aqvakul
17-08-2011, 21:13
herkules
17-08-2011, 21:13
jättekul för dom men hur intressant är det?
merlin68
17-08-2011, 21:17
CITAT (Cacki @ 17-08-2011, 22:10)  Visserligen väldigt kul för Victoria och Daniel men inte behöver väl Sverige en mun till som tuggar skattepengar? Den där ungen kommer att leva på bidrag i många år innan den börjar göra rätt för sej...  Så sant
Ja då är i alla fall tronföljden säkrad om allt går som det skall. En ny litet prins eller prinsessa gör säkert att stödet för monarkin ökar. Men dom är ute i elfte timmen. Inte purunga precis.
Piccante
17-08-2011, 23:12
kul för dom att de för barn men det är ju varken första eller sista gången i världshistorien som en kvinna blir gravid så varför denna uppståndelse????
mamamaggan
17-08-2011, 23:29
CITAT (Markus_H @ 18-08-2011, 00:12)  kul för dom att de för barn men det är ju varken första eller sista gången i världshistorien som en kvinna blir gravid så varför denna uppståndelse???? 
Gossen Ruda
18-08-2011, 08:12
Dags för en gay?  Skit samma, för mig kvittar det vad det blir eller om det blir eller hur det blir. Skvallerpressen vädrar nog stora förtjänster.
malcolm
18-08-2011, 09:37
CITAT (Vippan @ 17-08-2011, 21:50)  Va roligt att det ska bli ett litet kunga barn Mars 2012 det behöver Sverige,hovets hemsida kraschade av nyheten.Hoppas det går bra för Victoria och Daniel. Tycker som du, hoppas det går bra för de blivande föräldrarna!  - och så kul för alla royalister
Piccante
18-08-2011, 14:03
CITAT (Gossen Ruda @ 18-08-2011, 09:12)  Dags för en gay?  Skit samma, för mig kvittar det vad det blir eller om det blir eller hur det blir. Skvallerpressen vädrar nog stora förtjänster. Skvallerpressen spår visst en försäljningsökning med 30% enligt nyheterna. Så på något märkligt sätt stärker väl detta "varumärket Sverige" och kungahuset. Kanske ska införa det nya måttet på en nations produktivitet= brutto nationalskvaller produkt BNSP
Gossen Ruda
18-08-2011, 14:30
Jag var hos min frisör och blev tillklippt idag. Det är mest fruntimmer som går dit och det märks på tidningsbeståndet, mest skvallerpress. En av dessa visste redan att det skulle bli en pojke. Inside information?
*Stintan*
18-08-2011, 14:42
CITAT (Gossen Ruda @ 18-08-2011, 15:30)  Jag var hos min frisör och blev tillklippt idag. Det är mest fruntimmer som går dit och det märks på tidningsbeståndet, mest skvallerpress. En av dessa visste redan att det skulle bli en pojke. Inside information?   skyll på fruntimren du. Jädrans så mycke ni inte skulle veta utan dom
CITAT (Gossen Ruda @ 18-08-2011, 09:12)  Dags för en gay?  Skit samma, för mig kvittar det vad det blir eller om det blir eller hur det blir. Skvallerpressen vädrar nog stora förtjänster. Viktigast är väl att bli en lycklig människa allt annat har väl ingen sexuell betydelse. Bra pr för Sverige och klirr i kassorna för media  Jobbigt att vara republikan till och med Sossarna vill ha en kung
Piccante
18-08-2011, 21:26
CITAT (Vippan @ 18-08-2011, 22:13)  Viktigast är väl att bli en lycklig människa allt annat har väl ingen sexuell betydelse. Bra pr för Sverige och klirr i kassorna för media  Jobbigt att vara republikan till och med Sossarna vill ha en kung  Republikanska föreningen har visst aldrig haft sådan medlemstillströmning som nu efter alla bröllop, strippklubbesök och skandalböcker. De har över 8000 medlemmar nu. Själv är jag inte republikan för det är ett aktivt ställningstagande mot monarkin, jag är nog snarare arojalistisk. Jag orkar inte bry mig om fjanterierna.
Jag tycker det är underbart  men som Vicktoria sa vi får ta en dag i sänder även kungligheter kan uppleva tragedier som tex missfall .8000 icke Royalister!ja då är ju inte Kungahuset så värst hotat  Och en del tror att det skulle bli bättre och billigare med President  Visade sig att President O Bama som skulle vara usa:s frälsning har får bidrag till sin presidentkampanj från en av de största bolagen i USA de som förbjuder bönderna i Usa att ta fram egna sojabönor,alla bönder måste köpa deras genmanipulerade sojabönor,de som odlar egna stäms av det bolaget och de är en av de största i Usa,ska vi ha det så här också ?att en eventuell president är köpp att våra största bolag i Sverige ?Kungen och Kungahuset är inte mutade i alla fall !de har sitt Apanage från den svenska regeringen inte från några Bolag. Grattis Viktoria o Daniell önskar er allt gott
CITAT (Markus_H @ 18-08-2011, 22:26)  Republikanska föreningen har visst aldrig haft sådan medlemstillströmning som nu efter alla bröllop, strippklubbesök och skandalböcker. De har över 8000 medlemmar nu.
Själv är jag inte republikan för det är ett aktivt ställningstagande mot monarkin, jag är nog snarare arojalistisk. Jag orkar inte bry mig om fjanterierna. Fjanterier eller inte upp till var och en att gilla eller inte gilla kungahuset. Jag gillar monarkin och vill hellre ha ett kungahus med ett representativt ansikte utåt i världen,vårat kungapar är väldigt populära dessutom. Det är inte republikanska föreningen som bestämmer om monarki eller inte det är Sveriges folk som avgör genom riksdagen och än så länge vill majoriteten ha monarki. Härligt med positiva nyheter iaf CITAT (Motti @ 18-08-2011, 23:13)  Jag tycker det är underbart  men som Vicktoria sa vi får ta en dag i sänder även kungligheter kan uppleva tragedier som tex missfall .8000 icke Royalister!ja då är ju inte Kungahuset så värst hotat  Och en del tror att det skulle bli bättre och billigare med President  Visade sig att President O Bama som skulle vara usa:s frälsning har får bidrag till sin presidentkampanj från en av de största bolagen i USA de som förbjuder bönderna i Usa att ta fram egna sojabönor,alla bönder måste köpa deras genmanipulerade sojabönor,de som odlar egna stäms av det bolaget och de är en av de största i Usa,ska vi ha det så här också ?att en eventuell president är köpp att våra största bolag i Sverige ?Kungen och Kungahuset är inte mutade i alla fall !de har sitt Apanage från den svenska regeringen inte från några Bolag. Grattis Viktoria o Daniell önskar er allt gott 
Red Top
19-08-2011, 06:01
CITAT (Motti @ 18-08-2011, 23:13)  Jag tycker det är underbart  men som Vicktoria sa vi får ta en dag i sänder även kungligheter kan uppleva tragedier som tex missfall .8000 icke Royalister!ja då är ju inte Kungahuset så värst hotat  Och en del tror att det skulle bli bättre och billigare med President Visade sig att President O Bama som skulle vara usa:s frälsning har får bidrag till sin presidentkampanj från en av de största bolagen i USA de som förbjuder bönderna i Usa att ta fram egna sojabönor,alla bönder måste köpa deras genmanipulerade sojabönor,de som odlar egna stäms av det bolaget och de är en av de största i Usa,ska vi ha det så här också ?att en eventuell president är köpp att våra största bolag i Sverige ?Kungen och Kungahuset är inte mutade i alla fall !de har sitt Apanage från den svenska regeringen inte från några Bolag. Grattis Viktoria o Daniell önskar er allt gott  Var har du hittat den informationen? Är det möjligen på någon av Teapartyrörelsens propagandasidor?
Namnet!!
Jag är mest nyfiken på vilket namn vederbörande kan förvänta sej.
Lena i Torslanda
19-08-2011, 07:19
H*n kommer att heta Ers kungliga höghet *kräks*
Det låter inte som ett namn hörrududu...
Piccante
19-08-2011, 09:18
CITAT (Motti @ 18-08-2011, 23:13)  Jag tycker det är underbart  men som Vicktoria sa vi får ta en dag i sänder även kungligheter kan uppleva tragedier som tex missfall .8000 icke Royalister!ja då är ju inte Kungahuset så värst hotat  Och en del tror att det skulle bli bättre och billigare med President  Visade sig att President O Bama som skulle vara usa:s frälsning har får bidrag till sin presidentkampanj från en av de största bolagen i USA de som förbjuder bönderna i Usa att ta fram egna sojabönor,alla bönder måste köpa deras genmanipulerade sojabönor,de som odlar egna stäms av det bolaget och de är en av de största i Usa,ska vi ha det så här också ?att en eventuell president är köpp att våra största bolag i Sverige ?Kungen och Kungahuset är inte mutade i alla fall !de har sitt Apanage från den svenska regeringen inte från några Bolag. Grattis Viktoria o Daniell önskar er allt gott  Missade du helt att en av Sveriges rikaste företagsledare "sponsrade" Victorias bröllopsresa? Ja han är ju dessutom vän till familjen.
Meriona
19-08-2011, 17:19
Jag tror att det blir en pojke, och mitt förslag är att han döps till Ebbe.
Sätt en peng och du blir stenrik om det blir så Tycker det är väldigt roligt o spännande att det är dags. Gissar på en flicka och att hon kommer att heta minst Kristina Ingrid Desiree Sibylla Birgitta Eleonora.
Meriona
19-08-2011, 18:07
Varför inte Silvia, det är ett vackert namn tycker jag.
ninnisky
19-08-2011, 18:08
CITAT (xlxl67 @ 19-08-2011, 17:03)  Sätt en peng och du blir stenrik om det blir så Tycker det är väldigt roligt o spännande att det är dags. Gissar på en flicka och att hon kommer att heta minst Kristina Ingrid Desiree Sibylla Birgitta Eleonora.  jag lägger till Ulrika
CITAT (Meriona @ 19-08-2011, 19:07)  Varför inte Silvia, det är ett vackert namn tycker jag.  Tänk om det blev Sylvia - hade nog varit det märkligaste namnet...  CITAT (ninnisky @ 19-08-2011, 19:08)  jag lägger till Ulrika Lägger till det. Minst 4 av dessa namn slår säkerligen in...  Jag tycker de skulle våga lite - varför inte Leila B helt enkelt?
torhyttan
19-08-2011, 18:15
Ja vinnarna är väl skallerpressen
torhyttan
19-08-2011, 18:37
Om det blir en prins ska han natuligtvis heta Ajje efter morfars bästa kompis
CITAT (torhyttan @ 19-08-2011, 19:37)  Om det blir en prins ska han natuligtvis heta Ajje efter morfars bästa kompis Olle Bernadotte ! (efter farfar)
Daniel Ville Göran? Vilken tur egentligen att pappa heter Daniel och inget "konstigt" "påhittat" namn som.... som... Jag vet inte.  Rasmus kanske? Eller Kevin? Neej Daniel passar bra på en prins. Vilket det än blir så ska naturligtvis barnet också ha "riktiga" namn. (Hoppas att ni förstår vad jag menar med konstiga och riktiga namn.  ) Prinsessan Ronja går väl bort hoppas jag? Och prins Zlatan....
Piccante
20-08-2011, 07:25
Kanske dags för en Sigismund?
*Stintan*
20-08-2011, 07:35
Holger eller Doris kanske
CITAT (*Stintan* @ 20-08-2011, 08:35)  Holger eller Doris kanske  Ja Doris! Älskar det namnet
Aqvakul
20-08-2011, 07:38
Ragnar eller Rigmor!
*Stintan*
20-08-2011, 07:42
Sten eller Signe passar väl bra också.
Aqvakul
20-08-2011, 07:51
Torgny eller Tekla?
Hans? Hans majestät!
Meriona
20-08-2011, 08:13
CITAT (Berith @ 20-08-2011, 08:56)  Hans? Hans majestät! 
Fast den var väl gammal... Andra namn som går fetbort hos mej är tex Kjell och Ulla. Och självlart Berith.
Meriona
20-08-2011, 08:20
Berit är ett fint namn tycker jag. Drottning Berit. Bättre är Drottning Blancka.
Piccante
20-08-2011, 08:26
Sten Sture, Valdemar, Olof, Knut
Blanca, Ulrica, Eleonora, Sibylla
Fast ätten Bernadotte har varit väldigt konservativ med namn. Det har nästan uteslutande varit Carlar, Gustaf och 2 Oskar. Något nytt namn vore på tiden. Baltzar, Alexander eller varför inte Geronimo?
Neej inte Berit! Inga namn som kan leda till jobbiga öknamn/smeknamn. Berit - Bejrut. Typ... Måste det kanske vara ett namn som nån regent tidigare haft? Eftersom barnet blir en kronprins/prinsessa alltså, och då får ett nummer som regent. Helst inga snuskiga kommentarer där.
CITAT (Berith @ 20-08-2011, 09:38)  Eftersom barnet blir en kronprins/prinsessa alltså, och då får ett nummer som regent. Varför inte Uno, Trissa, Sextus, Elva eller Tolver ?? Asch, det blir nog nåt reglementsenligt; Margareta Birgitta Kristina eller Carl Oscar Gustav, nåt sånt ...
Piccante
21-08-2011, 12:29
Jag tycker de ska ta något från litteraturens värld:
Om det blir en prinsessa: H.M prinsessan Mimmi Klarabella Kajsa Bernadotte eller prinsessan Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Bernadotte.
Prins: Karl Lukas Alexander Joakim Bernadotte
Trillingar: Knatte, Fnatte o Tjatte Bernadotte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|