Vippan
Va roligt att det ska bli ett litet kunga barn Mars 2012 det behöver Sverige,hovets hemsida kraschade av nyheten.Hoppas det går bra för Victoria och Daniel.

Aqvakul
trevligt för föräldrarna naturligtvis..
Cacki
CITAT (Vippan @ 17-08-2011, 21:50) *
Va roligt att det ska bli ett litet kunga barn Mars 2012 det behöver Sverige,hovets hemsida kraschade av nyheten.Hoppas det går bra för Victoria och Daniel.

Visserligen väldigt kul för Victoria och Daniel men inte behöver väl Sverige en mun till som tuggar skattepengar? Den där ungen kommer att leva på bidrag i många år innan den börjar göra rätt för sej... flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Cacki @ 17-08-2011, 22:10) *
Visserligen väldigt kul för Victoria och Daniel men inte behöver väl Sverige en mun till som tuggar skattepengar? Den där ungen kommer att leva på bidrag i många år innan den börjar göra rätt för sej... flirting.gif

tummenupp.gif giggle.gif
herkules
jättekul för dom men hur intressant är det?
merlin68
CITAT (Cacki @ 17-08-2011, 22:10) *

Så sant help.gif
gnon49
Ja då är i alla fall tronföljden säkrad om allt går som det skall. En ny litet prins eller prinsessa gör säkert att stödet för monarkin ökar. Men dom är ute i elfte timmen. Inte purunga precis.
Piccante
kul för dom att de för barn men det är ju varken första eller sista gången i världshistorien som en kvinna blir gravid så varför denna uppståndelse???? unsure.gif
mamamaggan
CITAT (Markus_H @ 18-08-2011, 00:12) *
kul för dom att de för barn men det är ju varken första eller sista gången i världshistorien som en kvinna blir gravid så varför denna uppståndelse???? unsure.gif

tummenupp.gif

Gossen Ruda
Dags för en gay? rolleyes.gif Skit samma, för mig kvittar det vad det blir eller om det blir eller hur det blir. Skvallerpressen vädrar nog stora förtjänster.
malcolm
sleeping.gif
Betty
CITAT (Vippan @ 17-08-2011, 21:50) *

Tycker som du, hoppas det går bra för de blivande föräldrarna! smile.gif - och så kul för alla royalister tummenupp.gif
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 18-08-2011, 09:12) *
Dags för en gay? rolleyes.gif Skit samma, för mig kvittar det vad det blir eller om det blir eller hur det blir. Skvallerpressen vädrar nog stora förtjänster.

Skvallerpressen spår visst en försäljningsökning med 30% enligt nyheterna. Så på något märkligt sätt stärker väl detta "varumärket Sverige" och kungahuset. Kanske ska införa det nya måttet på en nations produktivitet= brutto nationalskvaller produkt BNSP w00t.gif
Gossen Ruda
Jag var hos min frisör och blev tillklippt idag. Det är mest fruntimmer som går dit och det märks på tidningsbeståndet, mest skvallerpress. En av dessa visste redan att det skulle bli en pojke. Inside information? biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 18-08-2011, 15:30) *
Jag var hos min frisör och blev tillklippt idag. Det är mest fruntimmer som går dit och det märks på tidningsbeståndet, mest skvallerpress. En av dessa visste redan att det skulle bli en pojke. Inside information? biggrin.gif

rotfl.gif skyll på fruntimren du. Jädrans så mycke ni inte skulle veta utan dom biggrin.gif
Vippan
CITAT (Gossen Ruda @ 18-08-2011, 09:12) *

Viktigast är väl att bli en lycklig människa allt annat har väl ingen sexuell betydelse.
Bra pr för Sverige och klirr i kassorna för media tummenupp.gif Jobbigt att vara republikan till och med Sossarna vill ha en kung smile.gif
Piccante
CITAT (Vippan @ 18-08-2011, 22:13) *
Viktigast är väl att bli en lycklig människa allt annat har väl ingen sexuell betydelse.
Bra pr för Sverige och klirr i kassorna för media tummenupp.gif Jobbigt att vara republikan till och med Sossarna vill ha en kung smile.gif

Republikanska föreningen har visst aldrig haft sådan medlemstillströmning som nu efter alla bröllop, strippklubbesök och skandalböcker. De har över 8000 medlemmar nu.

Själv är jag inte republikan för det är ett aktivt ställningstagande mot monarkin, jag är nog snarare arojalistisk. Jag orkar inte bry mig om fjanterierna.
Motti
Jag tycker det är underbart yahoo.gif men som Vicktoria sa vi får ta en dag i sänder även kungligheter kan uppleva tragedier som tex missfall .8000 icke Royalister!ja då är ju inte Kungahuset så värst hotat bravo.gif Och en del tror att det skulle bli bättre och billigare med President wacko.gif Visade sig att President O Bama som skulle vara usa:s frälsning har får bidrag till sin presidentkampanj från en av de största bolagen i USA de som förbjuder bönderna i Usa att ta fram egna sojabönor,alla bönder måste köpa deras genmanipulerade sojabönor,de som odlar egna stäms av det bolaget och de är en av de största i Usa,ska vi ha det så här också ?att en eventuell president är köpp att våra största bolag i Sverige ?Kungen och Kungahuset är inte mutade i alla fall !de har sitt Apanage från den svenska regeringen inte från några Bolag.
Grattis Viktoria o Daniell önskar er allt gott hbd.gif
Vippan
CITAT (Markus_H @ 18-08-2011, 22:26) *
Republikanska föreningen har visst aldrig haft sådan medlemstillströmning som nu efter alla bröllop, strippklubbesök och skandalböcker. De har över 8000 medlemmar nu.

Själv är jag inte republikan för det är ett aktivt ställningstagande mot monarkin, jag är nog snarare arojalistisk. Jag orkar inte bry mig om fjanterierna.

Fjanterier eller inte upp till var och en att gilla eller inte gilla kungahuset.
Jag gillar monarkin och vill hellre ha ett kungahus med ett representativt ansikte utåt i världen,vårat kungapar är väldigt populära dessutom.
Det är inte republikanska föreningen som bestämmer om monarki eller inte det är Sveriges folk som avgör genom riksdagen och än så länge vill majoriteten ha monarki.

Härligt med positiva nyheter iaf

CITAT (Motti @ 18-08-2011, 23:13) *
Jag tycker det är underbart yahoo.gif men som Vicktoria sa vi får ta en dag i sänder även kungligheter kan uppleva tragedier som tex missfall .8000 icke Royalister!ja då är ju inte Kungahuset så värst hotat bravo.gif Och en del tror att det skulle bli bättre och billigare med President wacko.gif Visade sig att President O Bama som skulle vara usa:s frälsning har får bidrag till sin presidentkampanj från en av de största bolagen i USA de som förbjuder bönderna i Usa att ta fram egna sojabönor,alla bönder måste köpa deras genmanipulerade sojabönor,de som odlar egna stäms av det bolaget och de är en av de största i Usa,ska vi ha det så här också ?att en eventuell president är köpp att våra största bolag i Sverige ?Kungen och Kungahuset är inte mutade i alla fall !de har sitt Apanage från den svenska regeringen inte från några Bolag.

yaay.gif
Red Top

Var har du hittat den informationen? Är det möjligen på någon av Teapartyrörelsens propagandasidor?
Berith
Namnet!!

Jag är mest nyfiken på vilket namn vederbörande kan förvänta sej.
Lena i Torslanda
H*n kommer att heta Ers kungliga höghet *kräks*
Berith
Det låter inte som ett namn hörrududu... g.gif
Piccante

Missade du helt att en av Sveriges rikaste företagsledare "sponsrade" Victorias bröllopsresa? Ja han är ju dessutom vän till familjen.
Meriona
Jag tror att det blir en pojke, och mitt förslag är att han döps till Ebbe. smile.gif
xlxl67
Sätt en peng och du blir stenrik om det blir så biggrin.gif

Tycker det är väldigt roligt o spännande att det är dags.
Gissar på en flicka och att hon kommer att heta minst Kristina Ingrid Desiree Sibylla Birgitta Eleonora. yes.gif
Meriona
Varför inte Silvia, det är ett vackert namn tycker jag. smile.gif
ninnisky
CITAT (xlxl67 @ 19-08-2011, 17:03) *
Sätt en peng och du blir stenrik om det blir så biggrin.gif

Tycker det är väldigt roligt o spännande att det är dags.
Gissar på en flicka och att hon kommer att heta minst Kristina Ingrid Desiree Sibylla Birgitta Eleonora. yes.gif

jag lägger till Ulrika
xlxl67
CITAT (Meriona @ 19-08-2011, 19:07) *
Varför inte Silvia, det är ett vackert namn tycker jag. smile.gif

Tänk om det blev Sylvia - hade nog varit det märkligaste namnet... wink.gif

CITAT (ninnisky @ 19-08-2011, 19:08) *
jag lägger till Ulrika

Lägger till det. Minst 4 av dessa namn slår säkerligen in... smile.gif

Jag tycker de skulle våga lite - varför inte Leila B helt enkelt?
torhyttan
Ja vinnarna är väl skallerpressen
torhyttan
Om det blir en prins ska han natuligtvis heta Ajje efter morfars bästa kompis
omk
CITAT (torhyttan @ 19-08-2011, 19:37) *
Om det blir en prins ska han natuligtvis heta Ajje efter morfars bästa kompis

Olle Bernadotte ! w00t.gif

(efter farfar)
Berith
Daniel Ville Göran? naughty.gif

Vilken tur egentligen att pappa heter Daniel och inget "konstigt" "påhittat" namn som.... som... Jag vet inte. g.gif Rasmus kanske? Eller Kevin? Neej Daniel passar bra på en prins.

Vilket det än blir så ska naturligtvis barnet också ha "riktiga" namn. (Hoppas att ni förstår vad jag menar med konstiga och riktiga namn. rolleyes.gif ) Prinsessan Ronja går väl bort hoppas jag? Och prins Zlatan.... blink.gif
Piccante
Kanske dags för en Sigismund?
*Stintan*
Holger eller Doris kanske biggrin.gif
Mollis
CITAT (*Stintan* @ 20-08-2011, 08:35) *
Holger eller Doris kanske biggrin.gif

Ja Doris! Älskar det namnet
Aqvakul
Ragnar eller Rigmor!
*Stintan*
Sten eller Signe passar väl bra också.
Aqvakul
Torgny eller Tekla?
Berith
Hans? Hans majestät! tummenupp.gif
Meriona
CITAT (Berith @ 20-08-2011, 08:56) *
Hans? Hans majestät! tummenupp.gif

tummenupp.gif
Berith
Fast den var väl gammal... sleep.gif

Andra namn som går fetbort hos mej är tex Kjell och Ulla. Och självlart Berith.
Meriona
Berit är ett fint namn tycker jag. Drottning Berit. Bättre är Drottning Blancka. smile.gif
Piccante
Sten Sture, Valdemar, Olof, Knut

Blanca, Ulrica, Eleonora, Sibylla

Fast ätten Bernadotte har varit väldigt konservativ med namn. Det har nästan uteslutande varit Carlar, Gustaf och 2 Oskar. Något nytt namn vore på tiden. Baltzar, Alexander eller varför inte Geronimo?
Berith
Neej inte Berit! Inga namn som kan leda till jobbiga öknamn/smeknamn. Berit - Bejrut. Typ... flirting.gif

Måste det kanske vara ett namn som nån regent tidigare haft? Eftersom barnet blir en kronprins/prinsessa alltså, och då får ett nummer som regent.

Helst inga snuskiga kommentarer där. nono.gif
omk
CITAT (Berith @ 20-08-2011, 09:38) *
Eftersom barnet blir en kronprins/prinsessa alltså, och då får ett nummer som regent.

Varför inte Uno, Trissa, Sextus, Elva eller Tolver ?? naughty.gif

Asch, det blir nog nåt reglementsenligt; Margareta Birgitta Kristina eller Carl Oscar Gustav, nåt sånt ...
Piccante
Jag tycker de ska ta något från litteraturens värld:

Om det blir en prinsessa: H.M prinsessan Mimmi Klarabella Kajsa Bernadotte
eller prinsessan Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Bernadotte.

Prins: Karl Lukas Alexander Joakim Bernadotte

Trillingar: Knatte, Fnatte o Tjatte Bernadotte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon