Pius
Hur har ni era soptunnor? Står de bara vid husknuten eller har ni byggt in dem med buskar/blommor?

Jag har 3 plasttunnor som ser så enbarmligt trista ut där de står. Skulle behöva förslag på något piffigt.

Pius
*Stintan*
Varför inte bygga nåt pergolaaktigt fast med baksida och lagom höjd g.gif [attachment=64041:imagesCAC5H43G.jpg]

[attachment=64042:28205704.jpg]
Pius
Hm, jo något att stoppa in tunnorna i vore lämpligt.

Med någon städsegrön klätterväxt. Vi har viltväxande murgröna, men att få den att etablera sig just där kanske inte är så lätt.

Tunnorna står på bilinfarten.

Pius
trädgårdsnjutan
Jag har gjort en liten rabatt framför min soptunna, tanken är att soptunnan ska skymmas. Jag satte 2 plantor buxbom (köpte en som jag delade till två!) och några vita astilbe samt koppargräs. Jag satte i höstas så det har inte växt så mycket än, buxbomen är inte så hög än men den ska bli 2 m. Jag tänker mig att den ska bli fin. Om inte så har jag dekorerat mina soptunnor med blommor som jag har klippt ut i plastfilm. Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon