Jag fick en massa tips om hur jag kan göra liten mur mot grannen ett inlägg jag också har här i Trädgårdsbygge, fick då tips om bl a järnvägsslipers. Kom att tänka på att jag har två lampor som jag plockade från lednings- och belysningsarmaturerna när de bytte ut dem på järnvägen. Jag ska sätta dem i trädgården någon gång framöver, de består av en grön båge och inom den finns en lampa med stor skärm. Sedan tänkte jag också ta en av de gamla växlarna som fortfarande ligger och skräpar vid järnvägen. Grannen kanske inte blir så glad för han förknippar nog en sådan med obehag efter att ha skadat ryggen med just en sådan och är sjukpensionär sedan dess.
Jag tycker det är kul med saker från järnvägen för den har alltid präglat samhället som jag bor i (området jag bor ligger så till att man måste passera järnvägen för att lämna området).
Jag är nog en riktig skrotnicklas för jag tycker det är kul att ta reda på saker som jag kan ha i trädgården (ser mycket men har inte tagit hem så mycket än).