Full version: Kaktusar till salu
pelargonfreak
Dessa har jag till salu för 40 kr plus porto:
Gul bladkaktus, orange bladkaktus, Dsocactus Aurantiacus, Lilac time, Anguliger, Rhipsalis Elliptica, Brasiliopuntia brasiiliensis, cryptocercus Anteionianus, Trichocereus pachanoi . Det är lite olika kaktusar det är små planter. flirting.gif
batski
Åh vad sugen jag blir tongue.gif Men de behöver en del utrymme va?

Det var mest Epiphyllum anguliger och Disocactus aurantiacus som jag blev sugen på...
pelargonfreak
Det tar ett tag, men jag brukar ha mina ute på sommarn och svalt på vinter i ett förråd. flirting.gif
batski
Jaha, måste de ha det svalt på vintern? För jag bor i lägenhet och har tyvärr ingen möjlighet till det.
pelargonfreak
Nej man behöver inte ha svalt dom blommar ialla fall, jag har dom ute pga att jag har så mycket Hoyor. Min största Bladkaktus har jag alltid inne och den blommat för fullt. flirting.gif
batski
Ah ok smile.gif Satt faktiskt för en stund sen och tittade omkring mig och funderade på var jag skulle kunna ha dem. Tror jag hittat 2 ställen smile.gif

Hoppas bara mina roomies inte tycker jag börjar överdriva det här med växter tongue.gif
pelargonfreak
om ni vill köpa skicka privat meddelande till mig då flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon