askeron
Någon som har erfarenhet av sådan klippare märke osv. ???
kerstin z5-6
ja en Bosch-fungerar utmärkt.Mkt bättre än den stinkande jobbiga bensindrivna.Finns för olika storlekar på gräsmatta.batterierna laddas på 1 tim eller mindre.Se till att du köper en med de nyare LIJO batterierna som håller längre
Aqvakul
Jag tycker fortfarande att en elklippare med sladd i de flesta fall är ett bättre köp. Man lär sig snabbt att hantera sladden. Annars bara fördelar i form av lägre pris och inget klydd med batterier.
kerstin z5-6
Klydd?.. händer ju jätteofta att folk klipper sladden ..?? Nää
askeron
Har både bensinare å elklippare men motorer är inte min starka sida å elklipparn måste ja ha åtminstone 25 meter kabel å ha den med sej bland träd buskar å planteringar är lite problematiskt så därför min fundering på batteridrift Kerstin är din kilppare självgående ???
Aqvakul
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-08-2011, 20:05) *
Klydd?.. händer ju jätteofta att folk klipper sladden ..?? Nää

Då får man faktiskt vara mer än lovligt klumpig...
kerstin z5-6
Ja, och min enda räddning sedan jag blev ensam när min man gick bort aldeles för tidigt-jag hade aldrig orkat dra igång en stor åkgräsklippare.
Jag avgudar min batteriverson med startknapp.O ingen slabb med bensin inga tunga lyft heller.Den väger nada
Tror den heter Rotak 43.Uppsamlare föjer med,priset var lågt
Kalla
Hej!

Vi har en BOSCH Rotak 43 så kommer med en uppsamlare och två litiumbatterier och den funkar jättebra! Förhållandevis tyst, den väger inte så mycketoch batterierna både laddas bra och håller länge. Är gräset "normalhögt" så går det ungefär 1,5 batteri när jag klipper allt och då är det kanske 500m2...

Jag är jättenöjd, och jag är ganska glad över att slippa ha sladd som jag måste tänka på rolleyes.gif , hade definitivt riskerat att klippa av den...
renate
Jag har en Gardena cylinder gräsklippare 380 Li med uppsamlare.Köpt sommaren 2009,den fungerar alledes utmärkt till den lilla gräsmatta jag har kvar,dessutom kan jag ta vara på gräsklippet nu,vilket jag inte kunde innan.Bensinklipparen krånglade och jag orkade inte dra igång den,soptippen nästa.El klippare vill jag definitivt inte ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon