Peztis
Sonen ska ha inneskor i skolan och vi köpte ett par sådana där plastsandaler modell Crocks (inte de äkta) men för att göra dem lite mer personliga och lättare att identifiera (om det är fler som köper svarta likadana) så målade vi med glitterpennor på dem och sedan lackade jag över med nagellack (överlack). Det åkte av efter en dag...

Så nu är frågan, vad ska man måla med? Modellfärg? Han vill gärna ha lite med glitter i. biggrin.gif

Och jag misstänker att om det är modellfärg så bör nog jag göra det, han är ju bara 6 år. Så han får väl rita en teckning eller ngt som jag får måla av.

Eller finns det något annat smart att måla med? Det är ju en sådan glatt yta och jag undrar om det verkligen hjälper att sandpappra...

Tips och idéer!
malcolm
Det blir nog svårt att hitta en färg som fäster på denna typ av plast, det jag kommer att tänka på är sådan där färg som man målar på plastmodeller (plastbyggatser) med men jag är ändå tveksam om det kommer att hålla.
ninnisky
Tyvärr får du nog lägga målningen av tofflorna på hyllan. Rakt på sak: ingen färg kommer att fästa, inte heller klisterdekaler. Det beror på att plasten har en "fettliknande" yta.

Mitt tips blir att hitta några kul figurer som du kan sätta i "hålen" på tofflorna
Peztis
Oj, glömde ju bort den här tråden.

Malcolm, jag plockade fram min manns modellmålarfärg och ritade en snygg blixt över vardera sko. Höll bättre än glitterpenna-nagellack men det är nu efter tre dagar inte så mycket kvar, tror jag.

Ninnisky, den tanken har också slagit mig. Funderar även på om man kan göra lattjo mönster genom att trä snören/trådar/band i olika färger genom hålen. Får väl se vad sonen gillar det!

För att skilja mina sådana där svarta plastskor från övriga familjens satte jag en rosett med uppbindningstråd i hålen! El eg gjorde jag det när det var fixardag på dagis och jag lätt ville kunna se vilka som var mina, tänkte att fler kanske hade sådana och det skulle bli jobbigt i hallen. Men det vara bara jag som hade sådana på mig och sedan visade det sig vara bra här hemma med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon