Har kvar ett dussin stäppsalvia som ska ner i min nya stora rabatt-den som var i princip tom i våras,8x3m
Där sitter nu 6 st vita rosor Cuisse de Nymphe Emue' 'Mont Blanc ' 'Polareis'.Den första en lite ovanligare albaros de två andra rugosagener. 2 st av varje,
Massor av narcisser vita men också vanliga gula,ett dussin olika allium.Rosenflockel ,Höstanemon ,thalictrum/violruta en lång flod av rosa stäppsalvia, ska bli en till sådan fast blå,röda solhattar magnus 7 st för höstfägring.
Lungörter vit blå och rosablommande med fina prickiga blad,favourit är P. 'Majestee' som får helt silverfärgade blad efter blommningen.En svartbladig sedum/kärleksört ,Orpiopogon planicapus-svart ormskägg samt fyndet för i år den svartblommande krolliljan Lilium martagon var. cattaniae.bildar en mörkbladig grupp i ett hörn.
Ett par 3 olika hosta i den skuggigare delen, en clematis, återblommande sort tyvärr namnlös redan vid inköpet.2Baptisia australis blå färgväppling som jag hoppas ska bli stora o fina snart.4 pioner två vita buskpioner och två doftpion-(Sorbet) Vitt läkesilverax,vita hesperis matronalis /trädgårdsnattviol
samt ett otal vita franska kungsljus som grott av sig själva då fröna kan ligga i en burk i 100 år o sedan gro lär jag alltid ha dem där.

Nu ljög jag förresten, lite fler lökar ska jag peta ner snart men i stort sett är planteringen över;)