gammelnalle
Det bryr ni väl inte er om??? Men det gör jag.... Jag fattar inte att det klarade höststormarna men inte lite senvinterblåst....
Men bra sås reder sig själv.... så blir det bara varmare så skall jag nog fixa det åså...
ThomasJ
Det var riktigt tråkigt att höra.. sad.gif

Hoppas det inte blev för stora skador bara.

//Thomas
vickeva
CITAT (gammelnalle @ 03-03-2004, 18:56)
Det bryr ni väl inte er om???

Dat är väl klart att vi gör!!!
Stackars Nalle *kliar bakom örat*
Betty
Klart vi bryr oss! *sträcker fram en näve blåbär* rolleyes.gif
Gunvor Nilsson
Vad har du för sorts tak? Har du lagt på det nyligen? ohmy.gif Oj det är ju förstås växthuset, sorry! sleep.gif Glas eller plast? unsure.gif
/Gunvor
gammelnalle
Tack alla för att ni verkligen bryr er!!!

Ibland behövs det extra mycket...

Skadorna blev väl inte så omfattande. Det var nog snarare mitt stora EGO som tog mest stryk. Jag har ju byggt det själv från noll och intet och "konstruktionen" av hur man sätter fast 4mm glas var av eget fabrikat. Iofs var vintern ett test. (Bygget är inte klart ännu)
Skulle rutorna hålla för snö (OM vi fick någon- OCH det fick vi) och det gick utmärkt.
Skulle taket hålla tätt mellan glasen utan silikonfog? Nej inte helt !!
Höststormarna gav inga tecken på att glaset skulle vilja leka drake!

Trots att jag räknar med att jag måste ha en helt ny ruta och ev någon form av gummilist eller silikonfog, så Kommer budgeten att hålla. (under 5000.- för 27m)

Är det någon som vet var man får tag i en T-formad tätningslist??? Den välsorterade järnaffären visst inte!!!
Gunvor Nilsson
Byggahus forum

Jag tycker du skall ställa frågan om T-tätningslist i byggahus´ forum. Klicka på länken här ovanför. Där finns massor med kunnigt folk som kanske kan svara dej! Lycka till!

/Gunvor
gammelnalle
CITAT (Gunvor Nilsson @ 05-03-2004, 07:54)
Byggahus forum

Jag tycker du skall ställa frågan om T-tätningslist i byggahus´ forum. Klicka på länken här ovanför. Där finns massor med kunnigt folk som kanske kan svara dej! Lycka till!

/Gunvor

Tack för länken... Den kände jag inte till, verkar vara nåt för en sån som mej...
Hälsa katterna !!!
Eva St
Tack Gunvor hade ingen aning om den länken.
Eva St
ulfjohan
Välkommen i klubben!
26 st 61x61 rutor drog bara för att dörren blåste upp, 3 av dom var hela,
'köpehuset' hade inte stått 8 månader en gång...
Det blir till att packa in det i pressening till nästa år!

får ta grävaren och kara av backen så man blir av med småflisen, det spred sig 15 meter bort från växthuset.

Men se det positivt: Du kunde ha blivit sysslolös wink.gif
gammelnalle
CITAT (ulfjohan @ 09-03-2004, 16:50)
Välkommen i klubben!
26 st 61x61 rutor drog bara för att dörren blåste upp, 3 av dom var hela,
'köpehuset' hade inte stått 8 månader en gång...
Det blir till att packa in det i pressening till nästa år!

får ta grävaren och kara av backen så man blir av med småflisen, det spred sig 15 meter bort från växthuset.

Men se det positivt: Du kunde ha blivit sysslolös wink.gif

sysslolös???

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ulfjohan
Det är väl ingen risk.
Men nu MÅSTE jag larva ner med grävaren och då kan jag passa på att gräva ner kabel och slang.
Jag har funderat på Gardenas Micro-Drip, pysslade och tittade på vad som kunde vara bar att ha..., 2250 spänn blev det, kollade in riktpriserna i Tyskland 1400 spänn, det blir nog medskick för en bekant till en jobbarkompis.
/Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon