Gossen Ruda
Det är lite kul när mailen dimper ner i brevlådan. Finns det verkligen folk som går på det? Att exempelvis ett stort företag som Fedex skulle använda sig av hotmail? laugh.gif Eller att de frågar efter mitt namn trots att det i början står att en massa kosing skall överlämnas i mitt namn. Går någon på det förtjänar de att bli blåsta. Fast jag undrar lite över vad man är ute efter. Inget konto efterfrågas exempelvis.

FEDEX EXPRESS DELIVERY
Global Shipping,Logistic Management and Supply Chain Management.
Our Ref:FED/NG/WORLDWIDE
Your Ref:

Good Day to you
This is officially to inform you that confirmable $850,000
international certified bank draft has been placed on our custody for
delivery to your destination.A Bank Draft endorsed in your name was
given to us by Engr Olsen Bjørn so that we can deliver to you.He has
paid for the delivery and Insurance premium fee but did not pay for
the safe keeping fee.

He wished to pay for the security keeping fee but we advised him not
to pay because we did not know the actual date you will be contacted
so as to avoid double payment.To deliver your Bank Draft,you are
required to pay a security keeping fee of 155 Euro.

You are also required to forward the following information given below
to the dispatch officer to ensure conformity with our records:
1, Your Full Name:
2, Your Delivery Address:
3, Your Cell Phone Number:
4, Your Country:

Dispatch Officer: Mr. Mike Johnson
Company Name: FedEx DELIVERY SERVICE
Email Address: fedxx_delivery@hotmail.co.uk

Once again just have it in mind that the only amount you are required
to pay for the delivery of your Bank draft worth $850,000 to your home
address is the sum of 155 Euro as the safe keeping fee.
WELCOME TO FEDEX EXPRESS

Thanks
Sincerely,
Mrs.Jessica Brown
General Controller
malarmaster
jo,om du kontaktar dessa o betalar in 155 euro så får du en helsikes massa pengar av dem. givetvis känner du Björn Olsen som ordnar detta men slarvigt av honom att inte betala hela avgiften.men som sagt 155 euro för att få 850000 dollar är ju en billig avgift,så skynda,skynda....

jag vet inte om man ska skratta eller gråta,kommer sånt här hela tiden men jag har som regel att inte öppna okända mail särskilt om det står RE: på meddelandet.mycket troligt är det ett virus de vill leverera.
bombades ett tag av sådana,4-5 om dagen men öppnar aldrig så de har väl tröttnat. tråkigt nog finns det folk som går på det,människor är otroligt nyfikna o måste läsa allt.tyvärr är en del också korkade nog att gå på det o betala pengar som de givetvis blir blåsta på. Ulf
Gossen Ruda
Jo, man måste väl kontakta dem först för att veta vart man skall skicka pengarna. Alla känner väl givmilde Björn? laugh.gif
gnon49
Tack o oov får jag nästan aldrig suspekta mail. Dom bortsorteras innan jag hinner se dom. Något enstaka kan slinka emellan men sällsynt är det.
Cacki
CITAT (gnon49 @ 22-08-2011, 14:46) *
Tack o oov får jag nästan aldrig suspekta mail. Dom bortsorteras innan jag hinner se dom. Något enstaka kan slinka emellan men sällsynt är det.

Jag blir lite förvånad när ni berättar om alla dessa lurendrejerimail. Jag får nästan aldrig några på min mail trots att jag surfar runt ganska mycket på diverse sajter confused.gif ...men det kanske man inte ska nämna högt för då börjar man väl bombaderas med eländet....
Fast vem vet, jag kanske har nåt slags filter som jag inte vet om.... giggle.gif
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 22-08-2011, 14:56) *
Jag blir lite förvånad när ni berättar om alla dessa lurendrejerimail. Jag får nästan aldrig några på min mail trots att jag surfar runt ganska mycket på diverse sajter confused.gif ...men det kanske man inte ska nämna högt för då börjar man väl bombaderas med eländet....
Fast vem vet, jag kanske har nåt slags filter som jag inte vet om.... giggle.gif

Det beror mest på hur mycket din mailadress har spridits. Det pågår en stor mer eller mindre ljusskygg handel med mailadresser.
Cacki
CITAT (Gossen Ruda @ 22-08-2011, 15:14) *
Det beror mest på hur mycket din mailadress har spridits. Det pågår en stor mer eller mindre ljusskygg handel med mailadresser.

Oki, jag är alltid noga med att tänka mej för med sådana saker så det är nog säkert förklaringen. Det ska jag minsann trycka upp under näsan på alla som tycker att jag är överdrivet försiktig... naughty.gif
Red Top
I @gmail sorteras allt skräp bort. T.o.m sådant jag vill ha, läggs ibland i karantän.
Anja Danmark
Det kan være en god idé at oprette en ekstra mailadresse, som man bruger, når man handler på nettet, og alle de steder, hvor man skal angive sin mailadresse - så får man i hvert fald spammails samlet et sted...
skånepåg
Har också gmail numera, min hotmail vet jag inte hur de idioterna hittar, jag skulle visst ha fel på mitt visa kort sa en spansk sak sist, skönt att slippa sånt nu =)
xlxl67
Det finns något gyllene tal typ 4/100 som kommer att köpa hur du än bär dig åt eller vad det än är. Det är väl det som fifflarna lever på att skicka ut så mycket som möjligt så är det alltid ngn stackare som blir rädd för det eventuella kravbrevet eller går på erbjudandet... sad.gif
gnon49
Som väl är går det ju att skydda sig ganska bra mot spam o annat elände som spyware o virus. Ett program som registrerar knapptryckningarna på tangentbordet vill man ju helst inte få in i datorn. Men bankkonton är ju omöjliga att få tag på för andra om man inte lämnar ifrån sig både dosa o lösenord.
Troligen är internet den kriminella världens bästa inkomstkälla, och dom söker ständigt efter nya offer att lura. Se bara hur odla har attackerats och vilket trassel det var med hemsidan.
Berith
Fick den här texten i ett mail för ett bra tag sen, sparade den för jag tyckte den var lite kul... giggle.gif Om jag förstår rätt så vill avsändaren att jag ska köpa en bh? Eller är det h*n som är på jakt efter en...? dunno.gif

"I need open tip bra uk and hackneyed whether or no money, 46c strapless bra is required for heel or again knock or haven. with film. Best bra about heap is the same as pepper or someone matter! Look no bra under unity under frank a search spoon or back. This website has information on term. The best 665 bra in dress or recreational house which contains all of the tobacco. For exercise in the attached erotic cupless bras is required for loss. The best minister. Girls in panties and bra the need for noodle, grape and fill! the need for client... Padded push-up strapless bra in the attached packet sometimes title above breath and herd you are entering into a preteen girls in bra and panties and this is the best resource on package, bowstring the need for bra sizing chart about big, bet it contain beach or reagent the need for bra and rebel also merchandise must be grotto or hangar and mineral and oven and dance whether or no womens plus size open bras! is required for best bra sexy pics, frank without strap, trench is the same as bet and pics of nipples in bra cups or again ooze or hall with food about bake, frank or again bra is required for hilarious which coupon."
*Stintan*
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
omk
CITAT (Berith @ 23-08-2011, 06:46) *
... jag tyckte den var lite kul... giggle.gif

"LITE" kul ??? Det var ju helt absurt rolig !!! w00t.gif
Fattar ING-EN-TING !!!
a0a.gif rotfl.gif

Edit; den skulle du lägga in i MT ....
Gossen Ruda
Tar fram den här tråden ibland för att få mig ett skratt. laugh.gif man kan undra vilket språk det var från början? Sen har väl Google fått översätta, utan korrekturläsning. rotfl.gif
Ugglemormor
Jag har åkt på en blåsning när jag öppnade ett mail där jag var vinnaren av vad det nu var och de ville ha min mobilnr.
Gissa vilken mobilräkning det blev? Jag fick rätt efter mycket om och moment, men nu öppnar jag inget som jag inte känner igen. Klickar bort dom och sen har jag en korg dit det går en hel del skräppost, den tömmer jag också för efter några dagar har man kanske mellan 20 -30 mail i den.

Har inte mina bankärenden och mina konton mer än i en liten del i datorn, just att det går runt. Det andra ligger tryggt på ett annat ställe.
De är ju makalösa att lura folk och när man är äldre och vet inte om allt detta så det gör att man blir försiktig.
Visserligen köper jag en hel del gm nätet, men betalar sen när jag fått vad jag har beställt. ...
Gossen Ruda
Nu igen, vilken turgosse jag är. biggrin.gif

VIA EUROPA N274, C.P. 21004 ROME ITALY
FROM: THE DESK OF THE VICE PRESIDENT
INTERNATIONAL PROMOTIONS/PRIZE AWARD DEPT
REF NO: TUK 8501870209289/ES 877
BATCH NO: TUK 2329317635197437-UQG/2011

DATE: 19th August 2011

ATTN: LUCKY WINNER
LOTTERY AWARD FINAL NOTIFICATION,

We are pleased to inform you of the release today, the results of the SUPER
ENALOTTO ITALIAN SWEEPSTAKE LOTTERY/ INTERNATIONAL PROGRAM held on 25th of July
2011. Due to mixed up of some numbers and names and email addresses, the results
were released on the 18th of August 2011 The Italian Superenalotto Lottery draws
was conducted from an exclusive list of all participants were selected through a
computer ballot system drawn from 791,000 email addresses from USA, Canada,
Asia, Africa, and Europe as part of our international email program, which we
conduct once every year. No tickets were sold.
-----------------------------------------------------------
Ticket Nr: TUK 86485217482148972 97427.
Batch Nr: TUK 2329317635197437-UQG/2011.
Security File Nr: IGS/SL2006656003/11
Ref Nr: TUK 8501870209289/ES 877.
-----------------------------------------------------------
You have therefore been approved for a lump sum payout of ?1,500,000.00 (ONE
MILLION FIVE HUNDRED THOUSAND EUROS) in cash credited to file REF.NO:
IGS/SL2006656003/11.This is from a total cash prize of ?15,000,000.00 (FIFTEEN
MILLION EUROS) shared among the ten international winners in this category.

CONGRATULATIONS!

Your fund is now deposited in a FINANCE HOUSE insured in your name. Due to mix
up of some numbers and names, we ask that you keep this award from public notice
until your claim has been processed and your money remitted to your nominated
account, as this is a part of our Security protocol to avoid double claiming or
unwarranted taking advantage of this program by none participants.

For processing your claim and remittance of your prize money to a designated
account of your choice, please contact your claims agent officer below.

Dr. ALBERTO MACINI.
(Lottery Claims & Foreign Operations Manager)
Email: claimlotto2011@aim.com

Remember all prize money must be claimed not later than 30th of August 2011.
after this date all funds will be returned to the MINISTRY OF FINANCE as
unclaimed.

NOTE: Procedures to claiming your prize:

1. Please it is very important to quote your Reference number in all
correspondence with the claims officer.

2. Indicate your Full Name, Address, Country, Telephone, Mobile, Fax Number,
Occupation and Age.

Furthermore, should there be any change of your address, do inform your claims
agent as soon as possible.

Congratulations again from all members of our staff and thank you for being a
part of our promotion program.

Sincerely,
LAURA MALDINI (PRESIDENT ITALIAN SUPERENALOTTO)

Myosotis
Grattis!
omk
CITAT (Gossen Ruda @ 30-08-2011, 08:09) *
Remember all prize money must be claimed not later than 30th of August 2011.
after this date all funds will be returned to the MINISTRY OF FINANCE as
unclaimed.

Du får skynda dig, Ruda ! Det är det 30/8 IDAG !!!! fear.gif
Gossen Ruda
Nu har jag vunnit via Google också. Lite konstigt dock att jag skall svara till "google.department@gncn.net" laugh.gif
Biggan_
CITAT (Gossen Ruda @ 06-09-2011, 18:21) *
Nu har jag vunnit via Google också. Lite konstigt dock att jag skall svara till "google.department@gncn.net" laugh.gif

ohmy.gif Vilken turgosse du är! Glöm inte att tacka! biggrin.gif
Monarda
Det här damp ner i min mejlbox häromvecka, med Swedbanks logga på. Ska dom luras så borde dom ta en språkkurs först. Ärendemeningen slår ju alla rekord. "Upphängd", var då. rotfl.gif Skickade det vidare till banken, men har inte hört något därifrån än

Ditt kreditkort är upphängd

Vi märkte ogiltiga inloggningsförsök till ditt konto online från en okänd IP-adress.
På grund av detta har vi tillfälligt ditt konto.
Vi behöver dig att uppdatera din kontoinformation för din Internetbank ska återaktiveras
vänligen uppdatera dina faktureringsuppgifter idag genom Klicka härbara kontrollera de uppgifter du angivit är korrekt.
Med vänliga hälsningar,

SWEDBANK Medlem Services Team

P.S. Länken i detta meddelande kommer att ut inom 24 timmar. Du måste uppdatera din betalningsinformation

© 2011 SWEDBANK LLC. Alla rättigheter reserverade
Gita
Och jag får med jämna mellanrum ärva en stenrik gammal fransyska, det enda jag behöver göra är att uppge lite konto- och kontokortsuppgifter.
Det måste väl, hur obegripligt det än låter, finnas dem som går på det annars skulle de väl inte fortsätta.
gita
Gossen Ruda
laugh.gif Jo, den siste lättlurade personen är tyvärr inte född än. Fast det borde nog vara svårt att få någon att nappa.

"Ditt kreditkort är upphängd" a0a.gif

Tapio
CITAT (Gossen Ruda @ 06-09-2011, 18:21) *

Halaj!

Men tänk!
Tänk om det inte var bluff??

//T
Gossen Ruda
Jag betvivlar starkt att det är något annat än bluff. Bara det att man använder sig av en mailadress på Windows Live styrker detta. Google har en egen domän som går att använda. Läs också förbehållet på slutet. biggrin.gif

Google Incorporation+.
Belgrave House,
76 Buckingham Palace Road,
London SW1W 9TQ,
United Kingdom

GOOGLE WINNING NOTIFICATION.

We wish to congratulate you once again on this note, for being part of our lucky winners selected this year. This promotion was set-up to encourage the active use of the Google search engine and the Google ancillary services. Hence we do believe with your winning prize, you will continue to be active and patronage to this company. Google is now the world leading search engine worldwide, and in an effort to sure that it remains the most widely used search engine, an online e-mail balloting was carried out on the 04 Of September 2011 without your knowledge, it was officially released Today Been 06 Of September 2011. We which to formally announced to you that your email address was attached to a lump sum o f Ј850,000GBP {Eight Hundred And Fifty Thousand Great British Pounds},

We also wish to inform you that you have successfully passed the requirements, statutory obligations, verifications and our satisfactory report test conducted for all our online winners. A winning Cheque will be issued in your name by Google Promotion Award Team, and also a certificate of prize claims will be sent along side your winning Cheque.

These are your award details.
Security Code Number: GUK/4532345G.
Ticket No: GUK/699/33/2011
Winning Number: GUK/877/798/2011

Information's required from you are part of our precautionary measure to avoid double claiming and unwarranted abuse of this program. To claim your won prize, please contact our Foreign Transfer Manager Dr. Williams Gibson neatly filling the verification and fund release form below..

VERIFICATION AND FUNDS RELEASE FORM.
(1) Your contact address.
(2) Your Tel/Fax numbers.
(3) Your Nationality/Country.
(4) Your Full Name.
(5) Sex.
(6) Occupation
(7) Age.
(8) Ever won an online lottery?
Mode of Prize Remittance.

(1)Courier Delivery Of your Certified Winning Cheque Name and other Winning Documents safely to you.

You are advised to contact your Foreign Transfer Manager Dr. Williams Gibson with his private email details below to avoid unnecessary delay and complications:
FOREIGN CLAIMS MANAGER
Dr. Williams Gibson
GOOGLE SECURITY DEPARTMENT (UK).
E-mail: google.department@gncn.net
Tel No: :+44 (70) 45727889

The Google Promotion Award Team has discovered a huge number of double claims due to winners informing close friends relatives and third parties about their winnings and also sharing their identification numbers. As a result of this, these friends try to claim the lottery on behalf of the real winners. The google promotion award committee has reached a decision from the headquarters at the United Kingdom that any double claim discovered by the Lottery Board will result to the disqualification of the winners lottery. So you are hereby strongly advised once more to keep your winnings strictly confidential until you claim your prize.

Congratulations from the Staffs & Members of the Google interactive Lottery Board Commission.

Yours Sincerely,
MRS. VERUMLEM KLEITH.
GOOGLE ZONAL CORDINATOR
LONDON,
UNITED KINGDOM
Anki på Öland
Har också "fått" flera vinster från google och en massa andra konstiga lotterier som jag aldrig varit med i. Har också blivit ombedd från flera olika utländska banker att uppge mitt kontonummer hos dom för det har blivit fel, det har väl också blivit "upphängd". Fast jag har ju inget konto hos dom...... dom kanske hoppades på att jag skulle uppge mitt vanliga bankkonto..... Tji fick dom.... skräpposten nästa!!
skånepåg
Fick detta igår på min hotmail.

Cher(e) Lauréat(e)

Nous vous faisons parvenir ce courrier pour vous informer que vous êtes bénéficiaire de la somme de 250.000 EUROS .Veuillez prendre contact avec le Cabinet de MAITRE JACQUES CAPLAIN par courrier

Tél: (+225)04 17 62 20

E-mail: maitre.jacques.caplain@hotmail.fr

Pour plus d’informations nous vous invitons à prendre connaissance du fichier joint à ce message pour la notification de votre gain.

MERCI

Google translate:

Cher (e) Mottagare (s)

Vi skickar detta brev för att informera dig att du är en mottagare av summan av 250.000 euro. Vänligen kontakta kontoret för MASTER JACQUES CAPLAIN post

Tel: (+225) 04 17 62 20

E-post: maitre.jacques.caplain @ hotmail.fr

För mer information läs bifogad fil till denna e-post för anmälan av din vinst.

TACK

Haha biggrin.gif
Gossen Ruda
laugh.gif En hotmailadress till råga på allt. Oh, vad seriöst. biggrin.gif Den som går på det får skylla sig själv.
Monarda
Dags igen då för bondfångeri! Födelsedagshälsning med en klickbar länk. Födelsedagen passerades dessutom för flera veckor sedan. Kom från: aandreasek@hotmail.com Språket är ju helt nojigt wacko.gif

Grattis på födelsedagen!
Vårt elektroniska produkter grossister. Vi erbjuder mobiltelefoner, PSP, visa TV, bärbar dator, video, dator, MP4, Global Positioning System, Xbox 360-spelkonsoler, digitalkameror och andra relaterade produkter.
Våra produkter är av hög kvalitet, kan vi ge dig en rabatt, vilket kraftigt kommer att öka din vinst.
Besök vår hemsida: (http://url7.me/B3U4) ser fram emot din kontakt, långsiktigt samarbete med oss.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon