Meriona
23-08-2011, 19:53
Nu kanske jag är fel person att starta en tråd om detta, för jag kom nyss in i programmet och har sett 3 killar. Den första av dem dög visst inte (tyckte han var jätteduktig), men de sista två, en "bög" och en "zigenare" om ni ursäktar uttrycken, (ingen inte helt purung eller snutfager) gick vidare. Bara för att de sjöng så bra. Jag måste säga att det här programmet tilltalar mig mycket bättre än Idol, åtminstone hittills. Det verkar åtminstone som om talangen segrar, inte utseende eller uppträdande. Hittills har det varit en publik med vanliga människor som avgör, hur det blir sen har jag ingen aning om.
Tycker jag fel?
Huggorm
23-08-2011, 20:28
Det mest förvånande är att TV3 visar programmet, och inte SVT. Men någon tog väll patent på programidén för åratal sedan, och TV3 var den enda som ville betala
Meriona
24-08-2011, 19:33
Nu har jag bara sett lite av dagens program igen, men ojojoj så duktiga sångare vi har i vårt land!

Underbart! Tjejen från Afrika som ska sjunga strax ska bygga ett muminhus för pengarna om hon vinner, hoppas hoppas att hon går vidare, bara en sån idé är ju värt det.
Meriona
24-08-2011, 19:41
CITAT (Meriona @ 24-08-2011, 20:33)

Nu har jag bara sett lite av dagens program igen, men ojojoj så duktiga sångare vi har i vårt land!

Underbart! Tjejen från Afrika som ska sjunga strax ska bygga ett muminhus för pengarna om hon vinner, hoppas hoppas att hon går vidare, bara en sån idé är ju värt det.

Tänkte säga, går inte den tösen vidare så ska jag ALDRIG se mer, hon är för mig en världsartist! Men det gjorde hon som tur var!
*Stintan*
24-08-2011, 20:17
Vilken tur! Puuuhhh de va ju jobbigt att titta o vänta på att dom skulle snurra!
Meriona
24-08-2011, 20:29
Ja det var nervöst, särskilt som det känns som om de håller på den tredje juryn ibland.
Och nu har jag glömt tjejens namn, himmel så pinsamt! Nona, Nano, Nima? Man kan ju fasiken inte se på TV3s hemsida heller, det är minst 1 minuts reklam varje gång man klickar på filen.
Jag såg inte hela dagens program, men det jag såg imponerade inte. Nog måste det gå att hitta mycket bättre talanger än så här, jag har hört betydligt bättre sångröst på folk som åkt ur i Idol-auditions.
Och förstår domarna sitt uppdrag? Jag menar, hon tjejen släpar in en kille som låter som en trött version av Plura, och trycker väldigt mycket på att han haft ett trassligt liv och skriver innerliga texter - går inte programmet ut på att hitta bäst röst, utan att bry sig om något annat?
*Stintan*
24-08-2011, 21:05
Va grinig du är idag då
Meriona
24-08-2011, 21:06
Han missade väl den afrikanska jazzbruden och är purken för det kanske.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.