gmasterb
03-03-2004, 21:27
Förutom tulpaner har jag fastnat för Aklejor av olika sorter?
Någon som har lite rekomendationer om vackra sorter och bilder.
Samt även om någon vill byta fröer..
//Stefan
Hej Stefan!
Aklejor är trevliga, har själv sått lite nya i år utöver de vanliga gamla blå och rosa som är i rabatterna. Kolla en sida som heter: www.lantbruksner.se/lantnet/tjanster/tradgard/froer/froer.htm så hittar du flera fröfirmor som har massor av trevliga frön! Rara Växter har flera roliga sorter, därifrån har jag beställt i år.
Lycka till med odlingarna!
Mvh
Fenja
gmasterb
04-03-2004, 19:58
Hejsan Åsa.
Jora. har också beställt en massa fröer därifrån. Hittade själv en sida som har så välgjorda bilder.
Vilka sorter är det du har börjat så?
//Stefan
gmasterb
04-03-2004, 20:03
Glömde skriva vilken sida:
Mycket välgjorda bilder
Annicka O
05-03-2004, 10:47
Hej
Impecta har fröer till flera akleja sorter. På www.impecta.se.
Hälsningar Annicka
Hej Stefan!
Jag har bara sått Akleja "Black Barlow", "Ruby Port", " Miss M I Huish" och Doftakleja i år, sen är det andra perenner och förstås massor av pelargoner. Är lite pelargontokig!! Om du är intresserad av fröer utöver Akleja kan jag rota igenom gömmorna och göra en lista, i så fall.
Mvh
Fenja
Har en purpurackleja - rött bladverk, nästan svarta blommor och Nora Barlow. Kan säkert dela med mig något. Skicka PM om du är intresserad.
Det kom några nyheter på olika håll i år, jag har sått en som heter 'Winky Double Red-White' från Br. Nelsons. Bild finns här:
Winky
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.