Full version: Akleja
gmasterb
Förutom tulpaner har jag fastnat för Aklejor av olika sorter?
Någon som har lite rekomendationer om vackra sorter och bilder.
Samt även om någon vill byta fröer..
//Stefan
Fenja
Hej Stefan!
Aklejor är trevliga, har själv sått lite nya i år utöver de vanliga gamla blå och rosa som är i rabatterna. Kolla en sida som heter: www.lantbruksner.se/lantnet/tjanster/tradgard/froer/froer.htm så hittar du flera fröfirmor som har massor av trevliga frön! Rara Växter har flera roliga sorter, därifrån har jag beställt i år.
Lycka till med odlingarna!
Mvh
Fenja
gmasterb
Hejsan Åsa.
Jora. har också beställt en massa fröer därifrån. Hittade själv en sida som har så välgjorda bilder.
Vilka sorter är det du har börjat så?
//Stefan
gmasterb
Glömde skriva vilken sida:
Mycket välgjorda bilder
Annicka O
Hej

Impecta har fröer till flera akleja sorter. På www.impecta.se.

Hälsningar Annicka
Fenja
Hej Stefan!
Jag har bara sått Akleja "Black Barlow", "Ruby Port", " Miss M I Huish" och Doftakleja i år, sen är det andra perenner och förstås massor av pelargoner. Är lite pelargontokig!! Om du är intresserad av fröer utöver Akleja kan jag rota igenom gömmorna och göra en lista, i så fall.
Mvh
Fenja
Annki
Har en purpurackleja - rött bladverk, nästan svarta blommor och Nora Barlow. Kan säkert dela med mig något. Skicka PM om du är intresserad.
Sylvia
Det kom några nyheter på olika håll i år, jag har sått en som heter 'Winky Double Red-White' från Br. Nelsons. Bild finns här: Winky
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon