Full version: FOTO ALBUM?
kryddbruden
Hej!
Jag blir ranting.gif hur i h*****e lägger man in bilde?? foton??

Får baske mig inte till det.

nog för att man är totalt okunnig vad gäller dator... men... hur himla svårt kan det vara sweatingbullets.gif

Fattar NATHA.
Det enda felmeddelande jag får är att bildfilen är för stor.... ja.... och??

hur gör man den mindre då så man får in dessa fördömda bilder ranting.gif

HJÄLP... NÅGON.... wink.gif
Myosotis
Du får förminska bilden först. Högerklicka på filnamnet, "öppna med" Paint. Där kan du ange hur många procent du vill minska bilden till på höjden och på bredden. Testa 30% t.ex. Spara som något nytt namn!! så inte din högupplösta bild försvinner. Så gör jag, det finns andra sätt. Se om du lyckas ladda upp en bild sen, annars får du fråga igen. Lycka till!
kryddbruden
CITAT (Myosotis @ 24-08-2011, 15:50) *
Du får förminska bilden först. Högerklicka på filnamnet, "öppna med" Paint. Där kan du ange hur många procent du vill minska bilden till på höjden och på bredden. Testa 30% t.ex. Spara som något nytt namn!! så inte din högupplösta bild försvinner. Så gör jag, det finns andra sätt. Se om du lyckas ladda upp en bild sen, annars får du fråga igen. Lycka till!

Efter en hel del försök så fick jag in bilderna thanks.gif nu är det bara att lära sig hur man lägger in bilder & text på andra områden oxå. Där ser man ... alltid lär man sig något nytt slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon