Full version: Unusual Dog Tricks
batski
Unusual Dog Tricks
Myosotis
bravo.gif wub.gif
Flemming
Otroligt !
Visst fanns det en "tv-hund" som var väldigt läraktig eller har jag fel ?
merlin68
Bravissimo:bravo: Vilket samspel, underbart att se.

Tv hunden - tänker du på border collien Turbo? Han var med i serien Snoken på 90-talet.
Samsara
wub.gif
Flemming
CITAT (merlin68 @ 24-08-2011, 20:50) *
Bravissimo:bravo: Vilket samspel, underbart att se.

Tv hunden - tänker du på border collien Turbo? Han var med i serien Snoken på 90-talet.

Ja så var det han hette/heter...
Turbo och Youtube-hunden liknar varandra,kanske rent av samma ras ?
Har dom lätt för att lära ?
Biggan_
Så fint! wub.gif

Det har säkert gått åt mängder med träningstimmar för att få dem så duktiga!
merlin68
Det är en Aussie - Australian Shepard - en vallhund liknande Border collien. Här finns lite att läsa om skillnaderna mellan raserna:

http://www.theaustralianshepherd.net/info/bcs.shtml

Turbo var av rasen Border collie en mycket intelligent ras som har otroligt lätt för att lära sig men som också kan vara svåra och destruktiva om de inte får sina behov tillgodosedda. Aussien är lite lugnare i allmänhet och lite kraftigare byggd.
Är ägare av en Border collie x RhodesianRidgeback, han kräver mer än alla andra hundar jag haft före honom. Han är exempelvis extremt signalkänsligt och "vet" oftast i förväg när jag ska göra en sak nästan innan jag själv vet om det giggle.gif Kräver mycket motion och hjärngympa, vi vallar inte men tränar blodspår, simmar, tränar lydnad osv. Men han är också en underbar vän som aldrig viker från min sida och som aldrig sviker! I skrivande stund ligger han på sängen bakom mig och sover den lille rackaren... wub.gif
Så här såg han ut som liten valp för 4 år sedan:
[attachment=64180:37454_1270214956.jpg]
Flemming
Tack Merlin68,jag kollar länken när jag kommer hem i kväll...
Det verkar vara en pigg liten krabat du har fått tag på...
Flemming
Har kollat länken och vet ungefär vad som skiljer...
Men din hund verkar lite skrämmande...
"Han är exempelvis extremt signalkänsligt och "vet" oftast i förväg när jag ska göra en sak nästan innan jag själv vet om det"
Hoppas han aldrig kastar sig på golvet och håller tassarna över huvudet...
Men du,blodspår,vem får offra sig ?

Finns det fler bilder på honom i odla-forumet eller är det här nummer ett ?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon