Kitcat
Hoppas ni kan hjälpa mig, har dammsugit internet utan att få svar.

Vad i all världen är detta? En sorts larv som ser EXAKT ut som en pinne på mitt lilla Aromaträd. Är den en skadegörare? Kan inte se några skador dock. Vad ska den bli?

Vad ÄR det??

Gossen Ruda
En fjärilslarv, en mätarefjäril. Art går knappast att säga. En larv gör sällan skada, låt den vara.
Kitcat
Tack Gossen!! Vad spännande! Nej jag ska inte röra den, jag har tittat runtomkring den och den har inte gjort åverkan på nånting.

Tusen tack för hjälpen, vad roligt att någon kunde svaret!
amaira
Visst är dessa så otroligt väl kamoflerade larver häftiga!! När man får syn på dem alltså biggrin.gif
Kitcat
Ja jag skulle bara gå över trädet och se om det fanns några grenar som behövde beskäras i höst. Så upptäckte jag den där konstigt växande "pinnen" och insåg att den hade fötter!
Myosotis
CITAT (Kitcat @ 25-08-2011, 15:32) *
Ja jag skulle bara gå över trädet och se om det fanns några grenar som behövde beskäras i höst. Så upptäckte jag den där konstigt växande "pinnen" och insåg att den hade fötter!

giggle.gif

Den är verkligen bra camouflerad. Fina bilder!
Kitcat
Tackar, ja så fina det går på en "pinne" wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon