Dawn
Ja typ halkskydd för handväskan. giggle.gif Den enda väskaffär vi har här har sådana från Prym som är självhäftande och som dom tar 50 kr styck för. Jag tycker det är hutlöst dyrt. Efter ett tag måste dom bytas ut för dom börjar lossna och snart har man betalat mer för dessa än för väskan. Så nu undrar jag om det finns något alternativ på internet. Tacksam för alla tips!
*Stintan*
Om du scrollar ner lite på den här sidan så finns det http://www.skapamer.se/prym?sort=3a&c_id=1706 för 20:-/st

Tänk på att det tillkommer frakt med misnt 49:- men det blir ju ändå billigare om du köper fler på en gång.
Annars kan du ju kolla hos nån välsorterad tyg/sybehörsaffär.
Gossen Ruda
Det är skönt att vara man så man slipper släpa med sig en del av bohaget ut på stan. Det jag har med mig får plats i fickorna. rolleyes.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 26-08-2011, 08:39) *
Det är skönt att vara man så man slipper släpa med sig en del av bohaget ut på stan. Det jag har med mig får plats i fickorna. rolleyes.gif

rotfl.gif det behöver man inte vara man för. Väska har jag bara om jag är på resa. smile.gif
Anma
Självhäftande kardborrband borde fungera som samma sak. 9,90 för en halvmeter på biltema. Använd den mjukare sidan tänkte jag, den utan taggar.
*Stintan*
CITAT (Anma @ 26-08-2011, 09:25) *
Självhäftande kardborrband borde fungera som samma sak. 9,90 för en halvmeter på biltema. Använd den mjukare sidan tänkte jag, den utan taggar.

Menar du att man ska sätta kardborreband uppe på axeln på jackan/kappan då eller? Det skulle inte jag vilja gå omkring med.
Suz
Jag köpte såna "halkskydd" på Accent (väskaffären) men jag blev ganska missnöjd då de lossnade efter ett tag och sen var axelremmen jättekladdig av allt lim som inte gick att få bort.
Lena i Torslanda
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2011, 11:00) *
Menar du att man ska sätta kardborreband uppe på axeln på jackan/kappan då eller? Det skulle inte jag vilja gå omkring med.

Man sätter väl det lämpligen på väskremmen som halkskydd!
*Stintan*
CITAT (Lena i Torslanda @ 26-08-2011, 13:47) *
Man sätter väl det lämpligen på väskremmen som halkskydd!

men blir det inte nötning på kläderna då confused.gif
Lena i Torslanda
Vet ej men Anma förslog ju att man använder den mjuka delen av bandet och det är nog ganska snällt.
*Stintan*
CITAT (Lena i Torslanda @ 26-08-2011, 14:06) *
Vet ej men Anma förslog ju att man använder den mjuka delen av bandet och det är nog ganska snällt.

Missade det blush.gif
Anma
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2011, 11:00) *

Nej. Jag menar att man sätter fast den ena sidan av kardborren på undersidan av axelremmen. På jackan har man ingenting. Kardborren gör att det inte glider omkring glatt mot glatt.

Såg nu att du redan fått svar. smile.gif
Peztis
CITAT (Gossen Ruda @ 26-08-2011, 08:39) *

Jahaja!

Och varför går jag alltid då med en massa saker i min handväska som min man inte orkar släpa på!?!?! Och dessutom vet jag inte hur många gånger han letar efter saker för att det ligger i fel ficka eller för att det ligger kvar hemma på köksbordet. Pfft!

Nä, det borde bli modernt med "bögslungor" igen (ursäkta men de kallades faktiskt så på 70-80-talet!) så att vi kvinnor slipper ha så stora väskor för att våra män ska ha med sig en massa!

Själv har jag alltid handväska som jag hänger snett över kroppen. Då slipper det halka av och jag belastar inte ena axeln bara.
I min ungdom hade jag väskan på ena sidan så nu är jag faktiskt 2 cm lägre på den sidan!!!

Så om du har möjlighet att tänka om, skaffa en handväska med lång rem så skonar du hela ryggen och dessutom har du större rörelsefrihet och mindre risk att någon skulle komma att rycka ifrån dig väskan.
Dawn
Tack för svar. smile.gif Ska kolla upp era tips.
Gossen Ruda
Jag har ingen slavinna/bärare som följer mig så jag måste bära "allt" själv. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon