Full version: Cleome Gigantea frön
neubeck
Hej.
Jag har frön till den snabbväxande Cleome Gigantea om någon skulle vara intresserad. Jag byter gärna mot andra fröer eller sticklingar. Mest intresserad är jag av suckulenta pelargoner, dorstenior eller hoyor.

Cleome gigantea är en växt som snabbt kan bli flera meter hög, men den är lätt att sköta och man kan klippa den nästan hur mycket som helst. Mycket tålig. Blommar med extremt udda blommor. Har aldrig sett något liknande förut. Kul växt tycker jag och i år fick jag ansenliga mängder fröer om någon vill ha.

Mvh
/Anna
varghem
Va häftig den var då biggrin.gif är det någon speciell procedur att så den?
Har en del hoyor och småplantor att byta med
neubeck
Hej.
Nej, jag bara hade vanlig såjord och såg till att det var lite fuktigt. Den behöver en del näring sen när den blivit en ordentlig planta och det verkar som om den gillar humus-baserad växtnäring bättre än vanlig. Brukar ju finnas i vanliga affärer att köpa.

Annars har jag inte märkt att den behöver något särskilt. Den visar tydligt när den behöver vatten. Näe, ganska problemfri skulle jag säga. smile.gif

Mvh
/Anna
varghem
låter alldeles utmärkt biggrin.gif mina skötebarn får näring i varje vattning men det är kanske att överdriva med denna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon