Det var ju synd med din blomma. Kom på att ifall du klipte för mycket så kanske den behöver skjuta ut fler grenar under vintern inne och att du tar ut den till sommarvärmen ute i nästa sommar.
Jag har en röd sådan, som var rätt så stor förra vintern och den började skjuta nya skott så det räckte inte med pinnar, utan jag skaffade olika blomstöd och nu har den varit i växthuset hela sommaren.
Denna är endast 3 år gammal, så jag blev väldigt glad när de första blommorna visade sig i våras. Nu har jag ett beskymmer ---- den är så himla stor att kan knappast ta in den i rummet längre. Jag mätte höjden och den är 1.7m och den är så vid att 2 st når inte runt om den. .....
Min var även spinkig och tråkig innan den började dela på sig och innan den första blomningen nu i sommar.
En del tyckte att jag skulle klippt ner den då, och andra skrev att vänta och se.
Synd att jag inte kan få en bild av den med här, men jag hoppas att du förstår att det finns hopp också för din. Kan inte ge mer råd för att vänta till nästa sommar. UJag har också en liten planta m gula blommor på gång och den växer, men några blommor blir det inte i år.
Lycka till!