Full version: Egen bok
silos
Nu har jag skrivit en alldeles egen bok!
Boken handlar om min älskade hund Linda English Toy Terrier.
Linda kom till mig som omplacering 2004 och i onsdags blev hon akut sjuk så jag var tvungenn att låta henne somna in.Det var mycket svårt,men samtidigt tänkte jag att Linda hade fått ett långt och härligt liv,hon blev 14 år och 9 månader.Jag saknar henne så mycket!

Jag skrev lite om Linda till bilderna som jag hade tagit och jag får boken om ett par veckor.Alltså det är en bok som bara jag och min dotter skall ha!

I min nästa bok skall jag ta några av mina skriverier härifrån.....
xlxl67
Häftigt! Det skulle vara roligt att göra en bok om det så är för 2 personer. Hoppas detta inspirerar dig till att göra fler... Kanske kan du ge ut några så småningom! smile.gif
silos
CITAT (xlxl67 @ 27-08-2011, 10:07) *
Häftigt! Det skulle vara roligt att göra en bok om det så är för 2 personer. Hoppas detta inspirerar dig till att göra fler... Kanske kan du ge ut några så småningom! smile.gif

Ja,det är verkligen jätte roligt!Och det var inte så dyrt heller!
Det är så mycket lättare att skriva nu jag har dator!Jag har en massa skriverier som jag vill föra över texten till min dator och sedan använda,kanske till en bok.
Och jag tänker skriva en bok om mina dockor och hur skapandet av dockorna har påverkat mitt liv på många plan.
Sedan får jag se hur det blir med utgivandet,men jag har redan många som vill ha ev.böcker skrivna av mig.
Biggan_
Tröstekram! trostar.gif smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Biggan_ @ 27-08-2011, 11:00) *
Tröstekram! trostar.gif smiley_small_hug.gif

Tack gulledig!Dina ord värmer mitt ledsna hjärta!
smiley_small_hug.gif
Flemming
CITAT (silos @ 27-08-2011, 10:04) *
Nu har jag skrivit en alldeles egen bok!
Boken handlar om min älskade hund Linda English Toy Terrier.
Linda kom till mig som omplacering 2004 och i onsdags blev hon akut sjuk så jag var tvungenn att låta henne somna in.Det var mycket svårt,men samtidigt tänkte jag att Linda hade fått ett långt och härligt liv,hon blev 14 år och 9 månader.Jag saknar henne så mycket!

Jag skrev lite om Linda till bilderna som jag hade tagit och jag får boken om ett par veckor.Alltså det är en bok som bara jag och min dotter skall ha!

I min nästa bok skall jag ta några av mina skriverier härifrån.....

Beklagar bortgången av din älskade vän.
Du får minnas henne genom din bok och tänka på alla vackra stunder ni har haft tillsammans.

Flemming
silos
CITAT (Flemming @ 27-08-2011, 11:08) *
Beklagar bortgången av din älskade vän.
Du får minnas henne genom din bok och tänka på alla vackra stunder ni har haft tillsammans.

Flemming

Tack goa dig!Dina fina ord värmer mig!Det var därför jag gjorde boken,för att minnas lilla Linda!
smiley_small_hug.gif
Myosotis
Beklagar sorgen. trostar.gif Det var ett fint sätt att hedra henne.
silos
CITAT (Myosotis @ 27-08-2011, 11:43) *

Tack snälla du!Det är så värmande att få tröst!
Linda var en mycket speciell hund och hon lämnade ett stort utrymme tom,fastän hon var gammal och blind
och mest sov den sista tiden.
smiley_small_hug.gif
Anki på Öland
CITAT (Myosotis @ 27-08-2011, 11:43) *

Precis det jag tänkte skriva! Så tråkigt när det händer,men hon fick som du sa ett långt och bra liv och du och dottern har något fint att minnas henne med.
silos
CITAT (Anki på Öland @ 27-08-2011, 12:21) *
Precis det jag tänkte skriva! Så tråkigt när det händer,men hon fick som du sa ett långt och bra liv och du och dottern har något fint att minnas henne med.

Tack snälla!
Ja,det är tråkigt,men det finns mycket härligt att minnas så Linda finns så levande i mitt hjärta!
smiley_small_hug.gif
gunsta
Vilket vackert sätt att minnas en älskad vän och familjemedlem. Det är tungt att mista ett älskat djur.

Vänligen Gunstagubben
silos
CITAT (gunsta @ 27-08-2011, 18:50) *
Vilket vackert sätt att minnas en älskad vän och familjemedlem. Det är tungt att mista ett älskat djur.
Vänligen Gunstagubben

Tack snälla Gunstagubben!
Det var verkligen svårt att mista en liten älskad hund!
smiley_small_hug.gif
herkules
solis,
linda har haft ett mycket bra liv tillsammans med dig, annis och de andra hundarna, tänk om alla hundar kunde få ha det så!
härligt med en bok + små kommentarer, att bläddra i den läker säkert hjärtesorgen efter linda.
kram
merlin68
Tröstekramar kram1.gif Det är det värsta med att ha husdjur - att våra kära vänner från djurriket går vidare före oss.
Titta på nedanstående länk och njut av den vackra musiken, den här sidan har varit till stor tröst för mig när min älskade katt dog för några år sedan.

http://www.youtube.com/watch?v=CCGTUAyHu7I
silos
CITAT (herkules @ 27-08-2011, 20:08) *
solis,
linda har haft ett mycket bra liv tillsammans med dig, annis och de andra hundarna, tänk om alla hundar kunde få ha det så!
härligt med en bok + små kommentarer, att bläddra i den läker säkert hjärtesorgen efter linda.
kram

Tack Herkules,dina ord gläder mig mycket och ger tröst!
Våra hundar är mycket kära för oss och vi gör allt som vi kan för dem!
smiley_small_hug.gif

CITAT (merlin68 @ 27-08-2011, 20:19) *
Tröstekramar kram1.gif Det är det värsta med att ha husdjur - att våra kära vänner från djurriket går vidare före oss.
Titta på nedanstående länk och njut av den vackra musiken, den här sidan har varit till stor tröst för mig när min älskade katt dog för några år sedan.

http://www.youtube.com/watch?v=CCGTUAyHu7I

Tack merlin68 och tack så mycket för den vackra videoklippet!,den ger verkligen tröst!
smiley_small_hug.gif
silos
Nu är lilla boken om Linda klar.
[attachment=64781:002.JPG]
[attachment=64782:001.JPG]
[attachment=64783:003.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon