Jag har för första gånger övervintrat två st funkior inomhus i stora krukor. Jag hade dem ute på altanen förra sommaren och de var otroligt fina. Kommer de i gång lika sent inomhus som deras släktingar ute i rabatterna? Just nu är det absolut inget liv i krukorna, man kunde ju tro att de börjar komma upp tidigare eftersom de står inne....Eller har jag möjligtvis två döingar i krukorna?
kryddan
04-03-2004, 09:47
OBS - vet inte, gissar bara vilt : Har du förvarat dem i rumstemp eller svalt? Tror inte de mår alltförbra av inomhusvärme hela vintern, men som sagt, jag gissar bara..
Tror att det tar sin lilla tid för dem att komma igång även om de är inomhus!
Hoppas någon klokare själ kan hjälpa dig vidare!!
Kitti
04-03-2004, 16:25
De har inte stått i rumstemparetur, utan i ca +5 tillsammans med andra övervintrande kompisar!
Almdalen
04-03-2004, 19:01
Jag gjorde samma sak förra året, jag började att vattna dem i april sedan började de att växa. De är sena också om de står inne. De blev små och ynkliga och inte alls så fina som de var sommaren innan. Jag planterade ut dem i rabatterna i höstas så nu få vi se om de trivs bättre. /Ingegerd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.