Full version: bara kogödsel
djungel
Mina hemmasnickrade pallkragar har inte gett så mycket avkastning i år. purjon och morötterna har växt uselt. Funderar på att till nästa säsong enbart fylla på med vanlig pås-kogödses 5 för en hundring varianten. Misstänker att jag behöver fylla på ca 15 cm på nuvarande 30 cm. Finns risk att det blir för kraftfullt för några växter?
kerstin z5-6
Den är mild..jag har den till allt möjligt.
Peztis
När jag köper de där som man kan få för 5 för 100:- eller 4 för 149:- beroende på märke och ställe så har jag köpt merparten kogödsel och en eller två plantjord.
djungel
Är det kanske t.o.m. så att en blandning med 50% ko i påse kan behöva extra näring? Lök och morötter skall väl inte ha allt för mycket kväve medan bladgrönsaker och tomater knappt kan få för mycket.

Det blir nog 20-30 säckar kogödsel till senvintern/våren.
Peztis
Har du något stall i närheten? Fråga om du kan få ta gödsel där och lägg det i kragarna. Blanda även ned löv och annat nu i höst så gör maskarna ett fint jobb åt dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon