theresen
hej.

har haft mer ohyra än vanligt i år och ny för i år är tripsen som jag nog fick med mig hem från en beställd blomma från plantskola.

så... allt åker ut alldeles snart (tänkte att om det inte finns nåt att äta på så kanske ohyran blir färre eftersom det inte är värt att övervintra där det inte finns mat) och jag tänkte skura med såpa på väggar, hyllor, balkonglådor och möbler.
räcker detta eller kan man göra nåt mer?
jag bor på andra våningen annars hade jag kunnat skvätta lite mer än vad jag kan nu. men om man spraya med såpvatten och skura med en borste och torka av och sen upprepa några gånger och kanske avsluta med en rejäl dusch med pyrex.

hur förebygger jag sen ohyran?

*Stintan*
Vad är det du tror ska överleva en vinter på balkongen om den är tom på växter och jord?
theresen
har iofs inte haft spinn på balkongen men vet att de kan gömma sig i fönsterspringor och sånt för att sitta och vänta tills det kommer en blomma att sätta sig på.
vill inte att nåt gömmer sig och övervintra på balkongen, finns springor där också. det räcker med den ohyran som kommer med vinden.
theresen
hittade också ett infoblad bland mina papper och där står att även tripsen övervintrar i skrymsle och vrår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon