|
Full version: Om Facebook
Anki på Öland
30-08-2011, 11:13
CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 12:11)  .................det är själva vitsen att man ska använda sitt riktiga namn för att bli hittad av dem man vill bli hittad av, det kanske finns fler skäl också. Det är ju bara att inte lägga till dom personerna man inte är intresserad av att ha kontakt med! Gillar fb skarpt fast jag inte är ungdom....
skånepåg
30-08-2011, 11:19
Njae äger gör de ju inte, tar du bort fotona så finns de inte på deras servar längre ^^
*Stintan*
30-08-2011, 11:23
CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 12:11)  Att någon stjäl bilderna är väl ingen större risk om bara ens vänner får se dem. Jag menade att jag har hört att själva facebook får upphovsrätten till mina bilder, att de inte är mina längre när jag lägger upp dem.
Samtidigt har jag förstått att det är själva vitsen att man ska använda sitt riktiga namn för att bli hittad av dem man vill bli hittad av, det kanske finns fler skäl också. Ja kanske fast även om någon skulle leta upp dig så kan dom inte se något annat än ditt namn (du bestämmer själv vad du vill visa för alla i din profil)och för att dom ska kunna se mer så måste dom skicka en vänförfrågan som du antingen godkänner eller ignorerar. Enda gången man kan se vad en utomstående skriver är om ni båda skriver kommentarer till en gemensam väns inlägg.
Myosotis
30-08-2011, 11:25
CITAT (Anki på Öland @ 30-08-2011, 12:13)  Det är ju bara att inte lägga till dom personerna man inte är intresserad av att ha kontakt med! Är inte intresserad av att såra någon så.  CITAT (skånepåg @ 30-08-2011, 12:19)  Njae äger gör de ju inte, tar du bort fotona så finns de inte på deras servar längre ^^ Okej. Känns lite oroligt nämligen, daghundens husse fick en massa bilder på hunden som han sen utan att fråga la ut på sin facebooksida berättade han. Jag hoppas verkligen att ingen kommer och säger att det inte är jag som har tagit dem.
*Stintan*
30-08-2011, 11:29
CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 12:25)  Är inte intresserad av att såra någon så. Okej. Känns lite oroligt nämligen, daghundens husse fick en massa bilder på hunden som han sen utan att fråga la ut på sin facebooksida berättade han. Jag hoppas verkligen att ingen kommer och säger att det inte är jag som har tagit dem. Varför skulle någon bli sårad för det? Finns ju många som bara har FB för sina närmaste. Det är ju bara husses vänner som kan se bilderna.
skånepåg
30-08-2011, 11:33
Det är ju en öppen sajt som så många tusentals andra sajter, man får lägga ut vadsomhelst inom lagens gränser och som bara här tillexempel, här kan du ju lägga ut massor av bilder på vad du vill nästan typ grannens hund då, om hussen då misstycker så kan man ju strida det lite i domstol och annat om man då inte tar bort bilderna men som du säger be om lov först men så stor sak är det inte
Whiskuchi
30-08-2011, 11:37
CITAT (skånepåg @ 30-08-2011, 11:56)  Finns högerklickskydd nu på bilderna men man kan ju fortfarande göra en skärmdump men som jag sa tidigare du kan välja precis vem från den personen eller dem som du vill visa den saken eller inlägget för nu på Facebook, enklare i Google+ med cirklarna =) Man behöver inte göra skärmdumpar, bara uppdatera sidan så går det att komma åt URL:en som vanligt.
Myosotis
30-08-2011, 11:40
CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 12:29)  Det är ju bara husses vänner som kan se bilderna. Se ovan, men det verkar ju som om den uppgiften var fel får jag hoppas. CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 12:29)  Varför skulle någon bli sårad för det? Finns ju många som bara har FB för sina närmaste. Ja jag vet ju inte hur det funkar på just facebook, men om jag skulle kontakta en gammal klasskompis skulle jag bli jätteledsen över att bli ignorerad, alltså skulle jag aldrig kunna göra så mot någon själv. Det är ju som att någon ringer och jag slänger på luren så fort h*n har sagt sitt namn.
skånepåg
30-08-2011, 11:45
Aah en miss av facebook, får ni klaga till dem och förbättra sajten ^^ Jag bryr mig inte så mycket, har inga precis privata bilder, men bra om man ska göra en fotobok tillexempel så man kan spara bilder. Men men
Whiskuchi
30-08-2011, 11:53
Och jag tycker det är jättebra att det går att komma åt bildlänkar eftersom fb är ett alldeles utmärkt ställe att lägga upp bilder på och sedan länka ut. Bara jag kan se albumet i fråga dessutom. Perfekt!
*Stintan*
30-08-2011, 11:55
CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 12:40)  Se ovan, men det verkar ju som om den uppgiften var fel får jag hoppas.
Ja jag vet ju inte hur det funkar på just facebook, men om jag skulle kontakta en gammal klasskompis skulle jag bli jätteledsen över att bli ignorerad, alltså skulle jag aldrig kunna göra så mot någon själv. Det är ju som att någon ringer och jag slänger på luren så fort h*n har sagt sitt namn. Ja det är ju under förutsättning att husse inte gjort sin profil publik förståss. Undrar hur vanligt det är att gamla klasskompisar kommer med förfrågan? Jag har aldrig varit med om det men det kanske inte säger så mycket.
Ugglemormor
30-08-2011, 12:45
Jag har haft facebook nu ca. 1 års tid och trivs med det. Jag har endast de vänner som jag inte når så lätt där och sedan har jag gjort det så täppt som det går. Det var lite strul i början innan jag fattade att täppa till att mina kompissars alla utomstående kom med. Nu flyter det bra och inte sitter jag med det mer än kollar min post och ev. om någon vill chatta en stund så har jag tid så gör jag det. Har varit skeptiskt till detta men efter att fått hjälp så är jag nöjd. Dock håller jag låg nivå om mitt dagliga liv där, för det anser jag är min privata sak. Även en "gamling" klarar av den!!!!
CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 12:25)  Är inte intresserad av att såra någon så.  Okej. Känns lite oroligt nämligen, daghundens husse fick en massa bilder på hunden som han sen utan att fråga la ut på sin facebooksida berättade han. Jag hoppas verkligen att ingen kommer och säger att det inte är jag som har tagit dem. Det är precis det jag bl.a tycker är jobbigt med FB. I bekantskapskretsen finns det alltid personer som man inte riktigt kan förlika sej med och helst vill undvika. Denna person ser att jag finns med i någon annan gemensam bekants vänlista och skickar en vänförfrågan till mej. Visst kan jag ignorera och har väl gjort så också någon gång men det har t.o.m hänt att jag träffat på en denna person "på stan" och vederbörande har frågat om jag sett att h*n skickat en förfrågan Ska man då inte ljuga så måste man ju säga ja men att man inte är intresserad. För mej känns inte det alls speciellt bra... Sedan är det ju så att man har olika roller i olika sammanhang. Hur mycket jag än gillar t.ex. er här på Odla så kanske jag ändå inte vill att ni ska veta "hur trevligt vi hade det på släktträffen" eller se en massa bilder därifrån. Jag kanske har lite för mycket integritet, jag vet inte. Visst kan man dela upp sina vänner i olika grupper men det blir så bökigt att hålla reda på allt tycker jag. Dessutom råkade jag ut för en grej som gjorde att jag bestämde mej för att ligga lågt med FB tillsvidare. Ett par vänner till mej separerade och har efter det blivit som hund och katt. Jag tycker lika mycket om båda två och vill inte ta ställning för någon av dem, men de finns båda två med bland mina FB-vänner. Ingen av dem vill ha med varann att göra längre så vem ska jag i så fall ta bort från listan?? Ska FB göra så att jag ändå måste ta ställning så får det hellre vara för min del. Jag har säkert bara haft otur som hamnat i detta dilemma men visst kan FB även komplicera och inte bara underlätta ens sociala tillvaro.
Myosotis
30-08-2011, 13:05
Mycket intressant, Cacki. Jag har också funderat på hur det är när man har vänner i olika länder, man måste väl välja ett huvudspråk på något sätt antar jag, utesluter man då dem som inte kan svenska t.ex.? Eller pratar man med en i taget på det språk som passar bäst?
Måste säga att Fb för mig är ett strålande sätt att hålla kontakt med släkt och vänner. Har många som inte bor i Sverige och detta blir ett bra komplement till telefonkontakten. Helt plötsligt är man mycket mer delaktig i vardagen hos vännerna, även fast de bor på andra sidan Atlanten!
Har också en hel del Odla vänner på FB, dessvärre tror jag inte jag skulle kunna identifiera alla här...
Jag har spärrat allt så endast mina vänner på fb kan se min info+foton. Sen gäller det ju förstås att tänka ett varv extra på det man skriver.
FB är ett kraftfullt socialt forum med en otrolig genomslagskraft, ex kan man snabbt få ut info om bortsprungna hundar, stulna bilar etc, denna info får mycket snabbt spridning. Många har också fått fatt i exempelvis sina bortsprungna djur på detta sätt.
Det finns fördelar och nackdelar med allt, bara man tänker på vad och hur man skriver, så är det ju inte konstigare än att skriva här!
herkules
30-08-2011, 13:19
CITAT (Cacki @ 30-08-2011, 13:56)  /.../Dessutom råkade jag ut för en grej som gjorde att jag bestämde mej för att ligga lågt med FB tillsvidare. Ett par vänner till mej separerade och har efter det blivit som hund och katt. Jag tycker lika mycket om båda två och vill inte ta ställning för någon av dem, men de finns båda två med bland mina FB-vänner. Ingen av dem vill ha med varann att göra längre så vem ska jag i så fall ta bort från listan?? Ska FB göra så att jag ändå måste ta ställning så får det hellre vara för min del. Jag har säkert bara haft otur som hamnat i detta dilemma men visst kan FB även komplicera och inte bara underlätta ens sociala tillvaro. jag tänker att om dina numera frånskilda vänner inte kan tåla varandra så är inte det ditt problem. de kan blocka varandra så ser de inte vad den andra skriver/gör på din logg eller någon annans.
Ugglemormor
30-08-2011, 13:21
Jag har gjort så som du, Monaxe, alltså spärrat allt utom de vänner jag har där. Grunden med mitt FB var att dessa vänner bor i olika länder, och att kunna ha kontakten med dom blev detta den bästa alternativen. Andra har jag på mail och telefon, så endast de jag ville ha med i mitt liv och är inte så lätt att nå, blev bet FB.
Dock skriver vi privata mail om det är något särskilt som man vill vara säker på att det inte hamnar i fel händer. Ett bra sätt att behålla sina vänner när man inte kan resa så som förr. Språket är inget hinder, använder det språk som det passar bäst med dom. Alla är inte ens svensktalande.
CITAT (herkules @ 30-08-2011, 14:19)  jag tänker att om dina numera frånskilda vänner inte kan tåla varandra så är inte det ditt problem. de kan blocka varandra så ser de inte vad den andra skriver/gör på din logg eller någon annans. Tack, det var faktiskt mer än jag visste. Jag trodde att det funkade lite som här, att man bara märker att det fattas inlägg när man läser, och det kan ju bli lite konstigt. Det har trots allt lagt lite skugga över min entusiasm ang FB så jag ligger nog lågt tills vidare i alla fall...
Jag har i stort sett bara folk jag inte känner som fb-vänner. Knasigt?
Det började med att jag för skojs skull skulle gå med. Men jag ville inte stå med mitt riktiga namn eller med min egen bild. Så det blev ett hittepå namn och en bild på en krukväxt, en söt sansevieria.
Sedan addade jag mina barn å mina systrar.
Sen kom till min förvåning vänförfrågningar från indonesien! Det var folk från Yahoos sansevieria listor som hittat mej via vänsökaren........ De första jag godkände som vän var sådana jag visste vilka det var..... men alla de andra? Människor med plantintresse från Pakistan, Libyen, Tunisien...... Sydafrika.....osv osv......
Så om man är särskilt plantintresserad KAN fb vara ett utmärkt forum. Riktigt kul!
Ugglemormor
30-08-2011, 13:38
Jag brukar få vänförfrågor jämna mellanrum men bryr mej inte om dem. Troligen vänner till mina vänner, skulle jag tro, men även det mest konstiga personer som gjort en vänförfrågan, men det fick jag lära mig att inte klicka på de knappar vid sidan om pga av virus, om det nu var det, men låter bli. Kör med mina vänner och ibland blir det längre mellanrum vi meddelar från oss till varandra, men vet att vi är verkligen vänner och träffats innan, så man känner personen.
Myosotis
30-08-2011, 15:26
CITAT (evaisa @ 30-08-2011, 14:30)  ...Sen kom till min förvåning vänförfrågningar från indonesien! Det var folk från Yahoos sansevieria listor som hittat mej via vänsökaren........ De första jag godkände som vän var sådana jag visste vilka det var..... men alla de andra? Människor med plantintresse från Pakistan, Libyen, Tunisien...... Sydafrika.....osv osv...... Oj! Det verkar roligt!
Gossen Ruda
30-08-2011, 19:10
Det finns vänskapslistor på YouTube också. I början tyckte jag att var lite kul när folk från hela världen ville vara vän med mig men nu börjar det bli lite tjatigt. Nu kollar jag upp vad är för folk och tvekar inte att avvisa vänskapsinbjudningar. Jag lägger bara ut tågvideor så varför vill exempelvis en som lagt ut 100 filmer på Britney Spears vara vän med mig?
Meriona
30-08-2011, 21:55
CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 12:55)  Ja det är ju under förutsättning att husse inte gjort sin profil publik förståss.
Undrar hur vanligt det är att gamla klasskompisar kommer med förfrågan? Jag har aldrig varit med om det men det kanske inte säger så mycket. Jag har fått flera förfrågningar av skolkompisar, alla av sådana jag tyckte om, så det är jag glad för. En del är ganska aktiva andra inte (som jag märker iallafall). Sen har jag hittat några jag själv sökt upp också, men det är svårt med flickorna för de har ju gått och gift sig och alla har inte angett sitt födelsenamn.  Jag har även en del kusiner och mostrar, det är kul.  Dem träffar man bara vid begravningar annars....
*Stintan*
30-08-2011, 22:11
CITAT (Meriona @ 30-08-2011, 22:55)  Jag har fått flera förfrågningar, alla av sådana jag tyckte om, så det är jag glad för. En del är ganska aktiva andra inte (som jag märker iallafall). Sen har jag hittat några jag själv sökt upp också, men det är svårt med flickorna för de har ju gått och gift sig och alla har inte angett sitt födelsenamn. Jag har även en del kusiner och mostrar, det är kul.  Dem träffar man bara vid begravningar annars.... Mina klasskompisar är nog för gamla för att sitta o häcka på facebook  Såg en för ett tag sen på stan och hon såg jättegammal ut
Meriona
30-08-2011, 22:15
CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 23:11)  Mina klasskompisar är nog för gamla för att sitta o häcka på facebook  Såg en för ett tag sen på stan och hon såg jättegammal ut  Det var säkert din fröken, minnet du vet!
*Stintan*
30-08-2011, 22:34
CITAT (Meriona @ 30-08-2011, 23:15)  Det var säkert din fröken, minnet du vet!   jaa det var det nog.
"Bilder som laddas upp på Facebook ägs också av dem. Det kan handla om privata bilder men även videoklipp som medlemmarna laddar upp. Dessa kan Facebook i sin tur använda precis som de behagar, exempelvis sälja i kommersiella syften"
Wikipedia
CITAT (Lokan @ 30-08-2011, 23:49)  "Bilder som laddas upp på Facebook ägs också av dem. Det kan handla om privata bilder men även videoklipp som medlemmarna laddar upp. Dessa kan Facebook i sin tur använda precis som de behagar, exempelvis sälja i kommersiella syften"
Wikipedia Just därför ska man tänka ett par varv extra när man lägger upp foton, samt vad man skriver.
Aqvakul
31-08-2011, 04:52
Igår tjabbade jag med två gamla klasskamrater från gymnasiet. Jättetrevligt och tack vare FB...
Myosotis
31-08-2011, 11:21
CITAT (Lokan @ 30-08-2011, 23:49)  "Bilder som laddas upp på Facebook ägs också av dem. Det kan handla om privata bilder men även videoklipp som medlemmarna laddar upp. Dessa kan Facebook i sin tur använda precis som de behagar, exempelvis sälja i kommersiella syften"
Wikipedia Där ser du Skånepåg, det var ju det jag hade för mig. Märkligt, har det aldrig blivit rättegång om det? Det är ju inte alltid de egna bilderna folk laddar upp, och om den som egentligen äger bilden stämmer facebook, vad händer då? De kan ju inte påstå att man får skylla sig själv om man inte ens visste om det!!
*Stintan*
31-08-2011, 11:45
CITAT (Myosotis @ 31-08-2011, 12:21)  Där ser du Skånepåg, det var ju det jag hade för mig.
Märkligt, har det aldrig blivit rättegång om det? Det är ju inte alltid de egna bilderna folk laddar upp, och om den som egentligen äger bilden stämmer facebook, vad händer då? De kan ju inte påstå att man får skylla sig själv om man inte ens visste om det!! Det man godkänner är en form av licens att dom får använda bilderna (vet inte om eller i vilken omfattning dom gör det) men detta licensavtal upphör om man tar bort bilderna eller avslutar sitt konto. Dina bilder du lägger i inlägg här kan ju hamna på google på deras bildsidor och där knycker ju vem som helst bilder utan att fråga så vad är egentligen skillnaden? Du kan ju alltid märka bilderna så att dom blir oanvändbara för andra men då blir dom å andra siden inte så kul att titta på heller.
Myosotis
31-08-2011, 12:19
Men jag menar att jag har ju inte godkänt att facebook får använda mina bilder som någon annan har lagt upp på sin facebooksida utan min vetskap!
Du har rätt om att vem som helst kan knycka bilder, men då är det åtminstone illegalt. Jag har råkat ut för att någon snott en bild på min hemsida och tävlat med den och för att någon snott en bild här på odla och lagt den på en annan hemsida "för att den var så fin" jaha men den är fortfarande min. Det är ju i princip omöjligt att kontrollera och i många fall kanske det inte gör så mycket, men jag skulle aldrig gå med på att lämna ifrån mig själva rätten till mina bilder. Har låtit bli att delta i en tävling pga det, de svamlade bara konstigt när jag frågade om upphovsrätten så då fick det vara.
*Stintan*
31-08-2011, 12:40
CITAT (Myosotis @ 31-08-2011, 13:19)  Men jag menar att jag har ju inte godkänt att facebook får använda mina bilder som någon annan har lagt upp på sin facebooksida utan min vetskap!
Du har rätt om att vem som helst kan knycka bilder, men då är det åtminstone illegalt. Jag har råkat ut för att någon snott en bild på min hemsida och tävlat med den och för att någon snott en bild här på odla och lagt den på en annan hemsida "för att den var så fin" jaha men den är fortfarande min. Det är ju i princip omöjligt att kontrollera och i många fall kanske det inte gör så mycket, men jag skulle aldrig gå med på att lämna ifrån mig själva rätten till mina bilder. Har låtit bli att delta i en tävling pga det, de svamlade bara konstigt när jag frågade om upphovsrätten så då fick det vara. Jo men det är ju helt o hållet husses ansvar så det är en sak er emellan. Upptäcker man att någon annan lagt upp ens bilder utan att fråga så kan man anmäla det och då gör facebook något åt det, om personen inte tar bort den när man ber om det såklart. För upphovsrätten är det du som har kvar den har inte facebook tagit över.
Myosotis
31-08-2011, 12:56
Ja, i just det här fallet är det ju så. När han berättade sa jag att jag har hört att... och han sa att han har bara de allra närmaste som får se bilderna, så det är ingen fara, och det trodde jag väl på då och sa att det var väl okej om det var riskfritt  dessutom är det hans hund och så bra är nu inte bilderna så det är ingen risk att nån vill tävla med dem eller så. Men rent teoretiskt, om vi nu bortser från det här fallet. Någon kan ta en bild på vad som helst, var som helst, utan fotografens vetskap, och helt plötsligt får facebook använda den bilden??!! Jag menar, bilden kan ju vara scannad från ett vykort eller en bok eller vad som helst, fotografen kanske inte ens har en dator eller vet att facebook existerar. Det kan knappast vara fotografens ansvar att kolla så inte hans bild missbrukas. Jag tycker det är mycket märkligt att de får hållas.
Ugglemormor
31-08-2011, 13:15
Ja, det låter inte trevligt alls. Jag har lagt ut enbart "neutrala" bilder i min FB, men mina vänner gör likadant. dock vet vi mellan oss att vad man vill säga med den bilden, så om någon gillat mina blommor, så då bryr jag mig inte om det. Personliga bilder bränner jag och skickar CD till vännens adress, då är man anonym på FB. Mina vänner skulle inte göra illa mot mig, men man kan ju aldrig få några karantier om det, men har man känt dem 20 -30 år så vet man ju vad de går för ( om inte demensen slår till....  ). Mina växtfrågor gör jag där jag köpt något, och det är en så liten del i mitt liv numera.
*Stintan*
31-08-2011, 13:19
CITAT (Myosotis @ 31-08-2011, 13:56)  Ja, i just det här fallet är det ju så. När han berättade sa jag att jag har hört att... och han sa att han har bara de allra närmaste som får se bilderna, så det är ingen fara, och det trodde jag väl på då och sa att det var väl okej om det var riskfritt  dessutom är det hans hund och så bra är nu inte bilderna så det är ingen risk att nån vill tävla med dem eller så. Men rent teoretiskt, om vi nu bortser från det här fallet. Någon kan ta en bild på vad som helst, var som helst, utan fotografens vetskap, och helt plötsligt får facebook använda den bilden??!! Jag menar, bilden kan ju vara scannad från ett vykort eller en bok eller vad som helst, fotografen kanske inte ens har en dator eller vet att facebook existerar. Det kan knappast vara fotografens ansvar att kolla så inte hans bild missbrukas. Jag tycker det är mycket märkligt att de får hållas. Nej men det där kan man ju faktiskt råka ut för även om inte bilden hamnat på just facebook. Så fort man lägger ut en bild någonstans på nätet utan att skydda den på något sätt så tar man den risken. Jag har hittat flera av mina bilder bland googles bildsök av ren slump. Hur lätt är det inte för vem som helst att hämta en bild där och lägga upp någonstans i ett forum eller blogg osv. En del är t.o.m. så fräcka så dom trixar med och ändrar bilden.
Ugglemormor
31-08-2011, 13:28
Oj, huuugana mig! nu skrämde du mig ordentligt! Ska lägga detta på minnet.....
skånepåg
31-08-2011, 15:29
Äsch, många andra sajter har också äganderätt på bilder men man kan ju anmäla om kränkande bilder och annat om man nu vill det, det gjorde nån för mitt förra konto där, fick inte ens en varning och det ska man få 3st innan de tar bort bilderna/kontot
*Stintan*
31-08-2011, 16:39
CITAT (skånepåg @ 31-08-2011, 16:29)  Äsch, många andra sajter har också äganderätt på bilder men man kan ju anmäla om kränkande bilder och annat om man nu vill det, det gjorde nån för mitt förra konto där, fick inte ens en varning och det ska man få 3st innan de tar bort bilderna/kontot  Facebook har inte äganderätt utan licens att få använda bilderna. Bilderna försvinner från facebook om du tar bort dom eller avregistrerar dig.
Ugglemormor
31-08-2011, 17:49
Tack, för ett bra svar! Då kan jag ha det som jag har det, lite halvprivat och inget som någon skulle vilja plocka ur mitt album som skulle skada mig eller mina vänner.
Kryddan03
31-08-2011, 19:20
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2011, 17:39)  Facebook har inte äganderätt utan licens att få använda bilderna. Bilderna försvinner från facebook om du tar bort dom eller avregistrerar dig. Dessutom, om jag tolkar FBs användarvillkor rätt, så är deras användande av material man har lagt ut avhängigt av vilka sekretessinställningar du har. Det vill säga om du satt in att bara vänner får se dina bilder kan de inte använda dem utanför den sfären. Så, det där som någon skrev innan att FB äger ens bilder så fort man lagt ut dem stämmer inte. Det är bara ett rykte som cirkulerar. Antagligen därför det heller aldrig prövats i domstol.
Orkidétjuven
31-08-2011, 19:22
Perfekt när man bor utomlands och har långt till familj och vänner.
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2011, 17:39)  --- eller avregistrerar dig. Kan man avregistrera sej på Facebook?
Meriona
01-09-2011, 06:28
CITAT (Berith @ 01-09-2011, 06:58)  Kan man avregistrera sej på Facebook? Ja visst.
CITAT (Meriona @ 01-09-2011, 07:28)  Ja visst. Var gör man det? Det var därför jag tvekade länge länge innan jag reggade mej, att man inte kunde avregistrera sej.
*Stintan*
01-09-2011, 07:50
CITAT (Berith @ 01-09-2011, 07:39)  Var gör man det?
Det var därför jag tvekade länge länge innan jag reggade mej, att man inte kunde avregistrera sej. Man tar bort all kontoinformation, bilder mm.
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2011, 08:50)  Man tar bort all kontoinformation, bilder mm. Ja men det är väl inte att avregistrera sej? Då är det väl som man "alltid" har hört, att om man reggar sej på Facebook så är man reggad för tid och evighet...
Gossen Ruda
01-09-2011, 07:54
CITAT (Berith @ 01-09-2011, 08:53)  Ja men det är väl inte att avregistrera sej?
Då är det väl som man "alltid" har hört, att om man reggar sej på Facebook så är man reggad för tid och evighet... Det är väl lite som på Odla, även om du blir stängd av admin finns det du skrivit kvar.
*Stintan*
01-09-2011, 08:06
CITAT (Berith @ 01-09-2011, 08:53)  Ja men det är väl inte att avregistrera sej?
Då är det väl som man "alltid" har hört, att om man reggar sej på Facebook så är man reggad för tid och evighet... Om man tar bort sitt namn och alla andra uppgifter så finns man ju inte kvar.
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2011, 09:06)  Om man tar bort sitt namn och alla andra uppgifter så finns man ju inte kvar. Aha, du menar så...  Nu är det iofs inte aktuellt för min del, även om jag inte är aktiv utan bara har ett konto. Vet inte riktigt vad jag ska där och göra egentligen...?  Undrar om nån av mina gamla klasskamrater finns där? Får kanske leta runt lite...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|