Full version: vårtbitare?
Eva i Skåne
Satt i lugn och ro och åt frukost på terassen när någon rörde sig bland växterna i krukan. Den måste ha suttit där redan när vi kom ut för en sån bjässe skulle inte komma obemärkt.
Jag visste inte vad det var men brorsan visste.

[attachment=64259:108__800x600_.jpg][attachment=64260:110__800x493_.jpg]

Hur är det med namnet förresten? Svägerskans bror lär ha fångat en och satt på en vårta. Den bet och vårtan läkte bort. Låter som som en skröna i mina öron. smile.gif
Azur
En Grön vårtbitare. En av våra största och allmännaste arter. Duktig flygare. Ofta när man hör vårtbitare som spelar i buskarna så här års är det just den här arten. Jag ser inget äggläggningsrör så jag tror er vårtbitare är en hane.

Hur det är med vårt-bitandet vet jag inte. Rent spontant låter det som sagt som en skröna, men jag har hört flera personer säga att det fungerar.
*Stintan*
Fina är dom!
varghem
Hade en hängandes i vår sovrumsgardin förra året sweatingbullets.gif snacka om att få panik när man kom in där och såg monstret biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon