tepa
Hej

Har hrt att nsselvatten r bra gdning. Jag har plockat nsslor och vallrt och satt i en stor plasthinkmed vatten. Detta vatten har jag sedan vattnat med i trdgrden, lite utsptt. Men kan man ha det till krukvxter inomhus ocks? Mste man blanda ut det ett till nio eller gr det fifty fifty eller blir det fr starkt d? De flesta av mina innekrukvxter fr nring varannan vartredje vecka sommartid. Hur r det med Orchider och Hoja? Har hrt att Hoya inte ska ha s mycket nring...Tacksam fr rd.

Hlsn Tepa
Eva i Vsters
Om man vattnar med gdningsmedel som luktar starkt kan rummet dr vsterna str bli helt obeboeligt.
Jag har provat bltlggningsvatten frn bnor, fr det skulle vara s bra. Ett par dagar efter brjade det stinka, och jag blev tvungen att bada och plantera om alla vxterna.
Bde vallrts- och nsselvatten luktar ju rtt elakt, s jag tror inte det r s bra inomhus.
(Jag blev tvungen att bada vxterna allts... ;=) )
kerstin z5-6
laugh.gif Hller med inte rekomendabelt smile.gif
tepa
Ok, tack. D provar jag vl "pink" istllet...Allts guldvatten...Kan man ha DET till alla krukvxter? Substralet r slut och jag tnkte ta en billigare variant....

Hlsn Tepa
Eva i Vsters
Jag skulle nog akta mig fr det ocks.
Det luktar nog inte bttre det heller efter nn dag.
Nringsmssigt r det ju helt OK, men du br spda det jttemycket, och d kanske det blir lite svag gdning.
Med blomgdning kan man ju kra promillemetoden. Det blir 1 dl / 10 l vatten. Och vattna med det varje gng. Det kan man vl kanske prova?
Chili Linkan
Hej! Ngon som vet ett ungefrligt N-P-K vrde p nsselvatten?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon