elenorbengtsson
Hej!

Skrev ett inlägg om att anlägga trädgård på infiltrationsbädden, men det kanske hamnade fel där jag lade det (under trädgårdsbygge, verkar vara "grövre" projekt som murar och altaner där?)?

Om ni på köksträdgårdar har bra synpunkter (vilket jag är säker på att ni har) får ni gärna titta till inlägget som finns här:

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...990946faa00e8a7

Kramar /Ellen
Ingrid på Västkusten
Tjaa-a det går la lika bra i pallkragsforumet som här LOL

Och av Din beskrivning av limpan så hade då jag gjort pallkragsodling eller dylikt med upphöjda bäddar. Och hade nog satt markväv i botten. Frågan är nog bara vad Du gör på de sluttande sidorna - men där kan man ju plantera örter ringblommor etc etc. Ja jordgubbar å smultron med!

Jag är en anhängare av markväv om man har rotogräs - elakingar såsom kirskål snårvinda etc i sin jord. har man vanligt gräs och trelviga ettåriga fröogräs behöver man itne väv alls.
Och om Du lägger stenplattor/grus emellan bäddarna så måste Du ju ändock ha markväv så då håller sig ju ogräset borta.

Läs gärna inlägg i pallkragsforumet och kika även i medlemmarnas album,

Tipsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon