Full version: Svartöga
Ixxie
Så här kan det gå om man glömmer plantera om sin frösådda Svartöga och låter den växa fritt!

[attachment=64351:IMG_2835___Kopia.JPG]

[attachment=64352:IMG_2840___Kopia.JPG]
Ugglemormor
Näe, men de är ju så vacker där den är. Så kan det bli även om man tror sig vara nogrann ........ tummenupp.gif
Eva i Skåne
Jag fick en ganska liten frösådd på försommaren. Den har växt och jag har snott rankorna kring ett stöd. Den är stor, grön och fin, men har bara presterat en enda blomma än så länge. Såg idag att det finns en knopp på gång. Kanske har den fått för lite sol i sommar, den står ju ute. nu ska jag ta hem och sätta den på balkongen där det kanske blir lite varmare så kan jag kanske få en höstblomning att glädjas åt. Det är ju så söta blommor
Ugglemormor
Jag hade en sådan i mitt växthus förra sommaren och den fick en stöd. Lång blev den men skör. Trots det kom det den ena blomman efter den andra, inte alls alla på en gång, som man hade hoppats på, men nu vet man det. Den är rätt märklig växt, har inte råkat på den innan och en blomma i taget/per dag, och den startade sin blomning rätt sent.

Nästa gång skulle jag nog plantera flera i samma kruka, kanske fler blommor på så sätt, va tyks? flirting.gif
Ixxie
Jaa, jag tänkte också på det, Ugglemormor!
Att så flera frön i en större kruka och se vad som händer. smile.gif
Det ska jag prova nästa år!
Eller redan i vinter om jag har tråkigt. wink.gif

Åh, de är så söta!
Ugglemormor
Verkligen något att satsa på till nästa år. Ordentlig kruka och stöd och hoppet om att den inte blommar med alla blommorna/per dag.
Jag tror nog att det finns en annan klätrare som jag sett i någon tidning som de planterat ihop med denna.

Minns inte namnet men liknade mer som en klockranka, blå var den dock.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon