Duchess
[attachment=64396:IMAG0064.jpg]

Frukten på min bild har jag plockat idag, efter ett tips var det stod ett Paradisäppleträd, men när jag kom dit stod det två äppleträd. Vilket är Paradisäpplet?

Jag har sökt bilder på nätet på Paradisäpple. Men dom ser inte likadana ut på bilderna!
En bild jag fick upp var äpplet inte helt runt och flugan ganska lång och färgen skiftade från gul till rött. En annan bild jag fick upp var äpplet mycket mindre och hängde i klassar på trädet, såg nästan ut som körsbär och var helt mörk röda (som dom jag plockat idag).

Frågan är, vilka är det man kokar jättegod gelé av?
kerstinh
Sprang ut och tog ett kort på de äpplen som de förra ägarna till vårt hus kallade för paradisäpplen. Jag lyckades tyvärr inte ladda upp det här och orkar inte krångla med det nu, men av de två som finns på din bild, liknar de definitivt mer de till vänster (de större). Om du gärna vill ha bilden, skicka ett meddelande med din e-mailadress så mailar jag det.

De som bodde i vårt hus innan kokade också alltid gele av äpplena, men vi har inte orkat, men när du säger att den är supergod, blir jag nästan lite sugen. ;-) Hur är det du gör den? Jag har alltid tyckt att det verkade som ett hopplöst projekt eftersom det ju knappt går att skala eller kärna ur de supersmå äpplena, men det kanske man inte behöver?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon