skjutgalen
Min squashodling har som vanligt givit god skörd, utom en planta. Den växer mer upprätt än de övriga, och istället för normala frukter har den fått ett antal gröna bollar med taggar på. Har odlat squash i över 20 år men aldrig varit med om något liknande. Kan någon ge en förklaring? Lyckades inte ladda upp någon bild, eftersom filen var för stor.
RB9310
Du har säkert windows?

Start ---> Alla program ---> Tillbehör ---> Paint

Fliken längst till vänster ---> Öppna ---> Leta reda på din bild, markera och välj öppna alternativt dubbelklicka på den

Välj fliken start i paint ---> Ändra storlek ---> Ändra till valfri storlek

Minns inte hur stor den får vara men välj 50% så lär du klara dig.

Så ser det iaf ut i windows 7 och det lär inte skilja speciellt mkt från t ex vista lr xp smile.gif

Mvh

fridasj
utan att ha sett bilden kan man undra om du blivit med spikklubba?!
Eva i Skåne
Spikklubba tänkte jag också på. Såg precis en nyskapad tråd med bild av spikklubba. Känns den igen Skjutgalen?
spikklubba
Azur
En bekant till mig satte gurka och fick såna här. Kallas tydligen Kiwano.
skjutgalen
Googlade på Kiwano och fann att frukterna var snarlika, fast de på min planta var gröna. Det kan förstås bero på att de inte är mogna än. Fröna har levererats från Econova Garden AB med Italien som ursprungsland. Det måste ha smugit sig med ett annat frö i påsen. Det var ju lite festligt, så jag skickar nog ett mail till firman med en bild. Tack alla ni som svarat!
skjutgalen
Tack, Eva i Skåne! Missade tyvärr ditt svar. Blad och frukter på din bild av spikklubba liknar på pricken min växt. När jag sedan googlade fann jag att blommorna också var likadana. Mysteriet är löst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon