Full version: klockan slår...
vanjalarsa
Tror ni att nymfparakiten blir stressad om jag ställer in en klocka som slår i samma rum som fågeln är? Kommer han att vänja sig? KLockan slår dygnet runt. Vad tror ni?
Tacksam för svar,
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Meriona
Vet ingenting om fåglar, men är klockan precis bredvid buren så låter det inte så mysigt? Överlåter till mer kunniga....
Myosotis
Har ingen erfarenhet av nymfparakiter men har haft undulater, och de älskade allt som lät. Dammsugaren var deras favorit. Så jag tror inte den blir störd. (Däremot tycker jag att den behöver en kompis men det är en annan diskussion.)
malcolm
Köp en digitalklocka till pippin. giggle.gif
vanjalarsa
tack för era råd!
Det som gör mig mest fundersam är att (om) fågeln blir störd för mycket på natten.
Eva i Skåne
Min gissning är att fågeln vänjer sig vid ljudet precis vi människor gör. tror inte den får sin nattsömn förstörd.
vanjalarsa
tack! Det känns bra att höra! Jag trodde egentligen det själv också. Är ju rädd om pippin....
Tack igen för alla svar!
Suz
Vi har haft undulater och grå jakos och jag skulle inte rekommendera att sätta in en klocka som slår i samma rum som deras!
Lite tickande är oki men inte när de slår varje hel och kanske halvtimma.
De är ju lika känsliga (eller mera) som oss och jag skulle inte vilja ha en klocka i samma rum jag sover som väckte mig hela nätterna.

Edit, ja kom på att vi faktiskt skaffade en sån liten väggklocka med pendyl (dock stängde jag av "slagen") när vi hade papegojorna .
Den var i ett angränsande rum och bara det kraftiga tickande gjorde att fåglarna var helt slut på morgonen.
Jag valde att flytta klockan smile.gif
johanlotta
Hade en gång en nymfparakit som tidigare hade bott i receptionen på ett äldreboende, men fick flytta pga. allergifara för de äldre. Hursomhelst- den satt intill telefonen när den bodde där, och lärde sig immitera telefonen så klockrent så det knappt gick att urskilja vad som var vad. Störigt. Kan tänka mig att du kanske kan få ett liknande problem...hehe.
vanjalarsa
CITAT (johanlotta @ 05-09-2011, 21:07) *
Hade en gång en nymfparakit som tidigare hade bott i receptionen på ett äldreboende, men fick flytta pga. allergifara för de äldre. Hursomhelst- den satt intill telefonen när den bodde där, och lärde sig immitera telefonen så klockrent så det knappt gick att urskilja vad som var vad. Störigt. Kan tänka mig att du kanske kan få ett liknande problem...hehe.

tack för den roliga berättelsen!
Det skulle vara häftigt om han började låta som klockan.....Jag vet inte hur jag ska göra än. Kanske ställer jag klockan i ett annat rum. Vill ju inte att pippi ska ha det jobbigt,
*Stintan*
Stackars pippi kan ju få ticks wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon