Full version: Övervintra paprika
bettbett
Hej! Jag har två paprikaplantor som jag skulle vilja övervintra. Då undrar jag hur gör jag? Och hur gör jag till våren? Vissa säger att dom ska beskäras och vissa säger att dom inte ska det? Om dom ska beskäras hur gör jag då?
Piccante
Jag beskär aldrig på hösten utan låter plantorna dra tillbaka den näring som finns kvar i bladen och invintra själva. Ha inte för varmt och duscha dom gärna ibland så det inte blir för torrt.
Beskär gör jag på våren.
Anette W
Gick just o funderade på om jag skulle spara nån paprikaplanta över vintern. Hur mycket beskär man dem sen på våren? Och ungefär när?
merlin68
Jag övervintrar chiliplantor och paprika under lysrör i tvättstugan i vanlig rumstemperatur samt i ett uteförråd där temperaturen kan gå ner till +7 grader när det är som kallast. Klipper inte ner de på hösten utan ansar dem på vårkanten i samband med att jag byter jord. Man behöver inte klippa tillbaka så mycket utan kan låta dem bilda stora buskar om man har plats för det yes.gif

De här ljusrörsarmaturerna använder jag
tillsammans med sk "kalla" ljusrör

http://www.jula.se/lysrorsarmatur-2x28w-424050.

Ooops svaret blev lite väl utförligt. Hoppas det är okej whistling.gif

Iren
Ja det är väl ok... bättre för mycket än för lite;-D tycker jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon