Full version: Pomerania
tummeliten
Är det någon som har en pomerania ,jag har en liten(söt) skithöna som inte vill gå i koppel hur gör man ,fler som har problemet rose.gif
Biggan_
CITAT (tummeliten @ 05-09-2011, 15:00) *
Är det någon som har en pomerania ,jag har en liten(söt) skithöna som inte vill gå i koppel hur gör man ,fler som har problemet rose.gif

rotfl.gif
Fick för mej att det var en höna, men det var det ju inte sa Google!

Nej jag har ingen sådan, men den var väldans söt såg jag på bilderna!
*Stintan*
Hur gammal är hon?
tummeliten
Sötnosen är 4 år och heter Alena
tummeliten
Jag har bild på henne i mitt album den lilla cremefärgade den andra är en keeshond
boxer2
CITAT (tummeliten @ 06-09-2011, 08:59) *
Jag har bild på henne i mitt album den lilla cremefärgade den andra är en keeshond

kan du ha henne lös?
För om du kan det, kan du pröva att låta kopplet bara hänga efter henne, utan att du till en början håller i det.
När det går bra, så håll lite löst i det, gå dit hon vill. Börja om från början, behandla henne som en valp när du koppel tränar.

Skriv gärna och berätta hur det går. smile.gif
Lycka till!
tummeliten
Tack för tipset det ska jag prova ,ja jag kan ha henne lös, problemet när jag har henne i koppel, hon går en liten bit sen sätter hon upp huvudet och stretar emot eller vill gå åt andra hållet, väldigt frustrerande måste jag säga, tur att hon är så liten som hon är, men det känns så fel att bära henne också när man har ledsnat
Samsara
CITAT (boxer2 @ 06-09-2011, 11:15) *
kan du ha henne lös?
För om du kan det, kan du pröva att låta kopplet bara hänga efter henne, utan att du till en början håller i det.
När det går bra, så håll lite löst i det, gå dit hon vill. Börja om från början, behandla henne som en valp när du koppel tränar.

Skriv gärna och berätta hur det går. smile.gif
Lycka till!

Bra tips, glöm inte godiset också så hon får extra beröm i början wink.gif
boxer2
Nu är jag nyfiken. Hur har din träning gått?
Berätta. kompiskram.gif
tummeliten
Ja hon är rolig ,det går så långsamt med koppel hon stannar, nosar i luften sträcker på sej går ett steg sen nosa sträcka på sej oj ojoj

men släpper jag henne då blir det fart på tassarna minsann, men hon brukar för det mesta gå under mina fötter ibland springer hon lite före men vänder sej om hela tiden och kollar att jag är där

men som sagt kommer kopplet på då går man sååå långsamt går en bit stannar så det är inte så roligt att gå promenad rose.gif
boxer2
CITAT (tummeliten @ 03-10-2011, 11:44) *
Ja hon är rolig ,det går så långsamt med koppel hon stannar, nosar i luften sträcker på sej går ett steg sen nosa sträcka på sej oj ojoj

men släpper jag henne då blir det fart på tassarna minsann, men hon brukar för det mesta gå under mina fötter ibland springer hon lite före men vänder sej om hela tiden och kollar att jag är där

men som sagt kommer kopplet på då går man sååå långsamt går en bit stannar så det är inte så roligt att gå promenad rose.gif

Kämpa på, du kommer att klara det. För varje steg hon tar, ge godis, hennes absoluta favorit. Och låt kopplet bara hänga på marken i början. Fortsätt kämpa och lycka till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon